توسعه صنایع دستی و مشاغل خانگی در ایلام مورد توجه قرار بگیرد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ضمن تشریح برخی مولفه های شعار سال ۱۴۰۳ عنوان کرد: دولتمردان برای تحقق شعار سال تلاش مضاعف کنند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حجت‌ الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در دیدار نوروزی استاندار ایلام، معاونین استاندار و کارکنان ستادی استانداری ایلام با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن کریم و روایات اسلامی با هر سختی آسانی و گشایش همراه بوده و این سنت الهی است، ابراز کرد: زیرساخت هایی که در کشور انجام شده است امروز شاهد به ثمر نشستن این زیرساخت ها هستیم، افزود: رشد اقتصادی هشت درصدی در برنامه توسعه هفتم اقتصادی در نظر گرفته شده است که باید برای تحقق آن تلاش کرد.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: کاهش رشد تورم با وضعیت اقتصادی که در کشور وجود داشت خیلی برای مردم محسوس نبود ولی روند امیدوار کننده است و قطعا شاهد افزایش رشد اقتصادی در کشور و استان خواهیم بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی سالهای سال بر اقتصاد تاکید دارند و انتظار می رود که در استان نیز برای تحقق شعار سال تلاش مضاعف انجام شود.

ایشان بیان کردند: در استان لازم است که نیروهای متخصص و خوش فکر در استان برنامه ریزی کنند که چگونه از ظرفیت های استان برای توسعه اقتصادی استان بهره مند شویم.

ایشان با اشاره به اینکه مشاغلی خانگی و صنایع دستی در استان زمینه ساز توسعه اقتصادی است و جای کار در استان وجود دارد، گفت: یکی از راه های مقابله با تهاجم فرهنگی توجه به همین مشاغل خانگی است که زمینه آن در استان هم فراوان بوده و پیشینه صنایع دستی در استان وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار با تاکید بر فرهنگ سازی در حوزه کسب و کار و تولید صنایع دستی در خانوار ها، یادآور شد: نهادینه کردن این فرهنگ موجب اشتغال و رونق اقتصادی در استان می شود.

امام جمعه ایلام گفت: باید از ظرفیت فنی و حرفه ای برای آموزش صنایع دستی و مشاغل خانگی برای تحقق شعار سال و جهش تولید در استان استفاده شود.

ایشان با تاکید بر دایر کردن نمایشگاه های صنایع دستی استان در کشور عراق و معرفی صنایع دستی و محصولات استان به سایر کشورها، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی در کشور عراق در سال جاری باید تقویت شود.

امام جمعه ایلام ابراز کرد: شناخت توانمندی ها و ایجاد بستر و تسهیل در بالفعل کردن ظرفیت ها و توانمندی ها و ارائه تسهیلات از جمله وظایف و کارکردهای دولت است که باید در این حوزه در استان توجه شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار با قدردانی از زحمات استاندار و مجموعه استانداری در سال گذشته و اقدامات انجام شده در حوزه های مختلف، گفت: امید است چهره محروم بودن استان با اقداماتی که انجام خواهد شد تعدیل و استان ایلام به عنوان یک استان پیشرو در حوزه تحقق جهش تولید مطرح شود.

کد خبر 2768620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha