موافقت حزب دمکرات کردستان با تصدی دوره‌ای استانداری کرکوک توسط کردها، عرب ها و ترکمان ها

سرویس عراق و اقلیم کردستان_حزب دمکرات کردستان به پیشنهاد دولت ترکیه از طریق جبهه ترکمانی در خصوص تصدی دوره‌ای پست استانداری کرکوک موافقت کرد و رئیس جبهه ترکمانی نیز اعلام کرد حزب دمکرات کردستان به پیشنهاد ترکمن‌ها برای مبادله پستهای کرکوک میان سه اقلیم اصلی موافقت کرد به شرطی که اقلیتهای عرب نیز با این پیشنهاد موافق باشند.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری شارپرس، حسن توران رئیس جبهه ترکمانی در مصاحبه مطبوعاتی با تعدادی از دستگاههای اطلاع رسانی گفت: «هیأتی از حزب دمکرات کردستان به ریاست محمد کمال مسئول شاخه حزب دمکرات کردستان در کرکوک به دیدار ما آمدند و در خصوص موضوعاتی با هم گفتگو کردیم».

وی افزود: از موضعگیری حزب دمکرات کردستان بابت موافقت با تصدی دوره‌ای پست استانداری کرکوک میان سه بخش جمعیتی اصلی کُرد، عرب و ترکمن سپاس و قدردانی کردیم این امر حاکی از فعالیت مشترک در راستای منافع همه اقلیتهاست.

حسن توران اشاره کرد: جبهه ترکمانی با توزیع پستهای استان کرکوک به صورت ۳۰% در میان اقلیتها موافق است به این ترتیب طرح مدیریتی مشترکی را برای اداره کرکوک پیشنهاد داده‌اند که مناسبترین راه حل برای این موضوع مبادله پستهای استانداری به صورت دوره‌ای در میان سه اقلیت اصلی کرکوک است.

اتخاذ چنین موضعی از سوی حزب دمکرات کردستان در حالی است که اتحادیه میهنی به عنوان اولین پیروز انتخابات شورای استانی کرکوک این پیشنهاد را نپذیرفته است و قبلا هم منابع خبری اعلام کرده بودند که هاکان فیدان وزیر امورخارجه ترکیه گفته است پیشنهاد مبادله پستهای استانداری کرکوک در میان اقلیتها به صورت دوره‌ای به ترکمن‌ها از سوی آنها مطرح شده است و از طریق آنان این پیشنهاد نیز به کُردها و عربها ارائه شده است.

کد خبر 2768645

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha