۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۲
کردهای عراق قربانی جنگ ترکیه و پ.ک.ک

سرویس جهان- روزنامه نشنال با اشاره به تخلیه صدها روستا و کشته و زخمی شدن دهها تن از شهروندان غیرنظامی در اقلیم کردستان، غیرنظامیان کرد عراق را قربانیان اصلی جنگ ترکیه و پ.ک.ک در عراق نامیده است.

سرویس جهان- روزنامه نشنال با اشاره به تخلیه صدها روستا و کشته و زخمی شدن دهها تن از شهروندان غیرنظامی در اقلیم کردستان، غیرنظامیان کرد عراق را قربانیان اصلی جنگ ترکیه و پ.ک.ک در عراق نامیده است.

به گزارش کردپرس، نبرد میان ارتش ترکیه و نیروهای پ.ک.ک در سه سال اخیر در شمال اقلیم کردستان عراق متمرکز شده است. هم ترکیه و هم پ.ک.ک اسامی نیروهای خود را که در این نبردها کشته شده اند اعلام کرده اند اما در کنار کشته شدن نیروهای دو طرف و بر اساس سازمان های غیردولتی مانند سازمان سی پی تی، دهها شهروند غیرنظامی اقلیم کردستان نیز در این حملات کشته یا زخمی شده اند.

روزنامه انگلیسی زبان نشنال در گزارشی پیرامون تبعات جنگ ترکیه و پ.ک.ک در خاک اقلیم کردستان نوشت: قربانیان اصلی این نبرد در خاک عراق شهروندان کرد غیرنظامی هستند که هر روز شاهد تبادل آتش میان نیروهای پ.ک.ک و ارتش ترکیه هستند.

روزنامه نشنال که گزارشی میدانی در مناطق درگیری در شمال اقلیم کردستان تهیه کرده است، از محاصره دایمی دو شهر دیرلوک و شیلادزه در درگیریهای مکرر میان نیروهای پ.ک.ک و ارتش ترکیه در این منطقه خبر داده است. بر اساس این گزارش، نیروهای ترکیه در نزدیکی این دو شهر که فاصله کمی با مرز ترکیه دارند، مستقر شده و کمی دورتر و در میان کوهستان های صعب العبور نزدیک این دو شهر نیز پ.ک.ک استحکامات خود را ایجاد کرده اند.

 برخی ساکنان این دو شهر به این نشریه گفته اند اکثر اوقات امکان تردد آزادانه و خارج شدن از این دو شهر بسیار دشوار و خطرناک است زیرا هر لحظه ممکن است تبدل آتش صورت بگیرد و یا حملات هوایی ترکیه جان افراد را به خطر بیاندازد.

بر اساس این گزارش، ترکیه در حال افزایش تعداد پایگاهها و پست های نظامی خود در این منطقه است و به تعداد روستاهایی که بر اثر حملات آسیب جدی دیده و تخلیه می شوند، افزوده می شود.

به گفته برخی ساکنان منطقه بیش از 200 روستای این منطقه تخلیه شده وبرخی از روستاها از 40 سال پیش رها شده اند زیرا امکان ادامه زندگی در آنها، به دلیل شدت بمباران های ترکیه غیرممکن شده است.

بر اساس این گزارش، حکومت اقلیم کردستان عراق هیچ اختیاری برای تامین امنیت منطقه ندارد و این منطقه عملا به صحنه نبرد دایمی میان ترکیه و پ.ک.ک تبدیل شده است.

کد خبر 2768703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha