ترکیه فعالیت‌های داعش را تسهیل می‌کند

سرویس سوریه - یک وب‌سایت سوئدی از تسهیل فعالیت‌های داعش در ترکیه توسط دولت ترکیه خبر داد.

به گزارش کردپرس، یک وبسایت سوئدی در گزارشی اعلام کرد که دولت ترکیه فعالیت گروه‌های تروریستی همچون داعش را در ترکیه تشهیل می‌کند.

به نوشته وب‌سایت سوئدی نوردیک مانیتور، این وب‌سایت در گزارشی اعلام کرده که دولت ترکیه در برخورد با اعضای داعش از سیاست درهای باز پیروی می‌کند.

در گزارش این وب‌سایت در مورد روابط ترکیه و داعش آمده است: «در ترکیه غیرعادی نیست که اعضای داعش برای مدتی توسط پلیس دستگیر و بازداشت شوند و پس از مدتی آزاد شوند.»

در این گزارش همچنین آمده است که «شمس‌الدین فرادونی» عضو داعش که روز جمعه پس از حمله مسکو دستگیر شد، اعتراف کرد که از ترکیه به روسیه آمده است و می‌افزاید که دستگاه قضایی ترکیه اغلب فعالیت گروه‌های تروریستی از جمله داعش در ترکیه را تسهیل می‌کند.

در ادامه این گزارش آمده است: «بر اساس تحقیقات، تعداد زیادی از اعضای داعش که در عملیات پلیس ترکیه دستگیر شده‌اد، بعد از مدتی آزاد شده‌اند، به عنوان مثال در استان ازمیر در غرب ترکیه، ۲۱ مظنون به عضویت در داعش از جمله افراد غیر ترک دستگیر و سپس آزاد شدند. وزیر کشور ترکیه از افشای جزئیات تعداد مظنونان داعش که محکوم شده‌اند یا نتیجه اقدامات قانونی علیه بازداشت‌شدگان داعش خودداری کرده و به نظر می‌رسد این پنهان‌کاری با هدف پنهان کردن سیاست دولت مبنی بر آزادی اعضای داعش بلافاصله پس از دستگیری صورت می‌گیرد.

در دایان گزارش این وبسایت آمده است: «اسناد محرمانه همکاری نزدیک بین سازمان اطلاعات ترکیه، داعش و القاعده برای پیشبرد برنامه‌های سیاسی دولت اردوغان را فاش کرده است، علاوه بر آن یک سند محرمانه اطلاعاتی از اداره کل امنیت ترکیه که تایید می‌کند اعضای داعش در ترکیه اخیرا از بازداشت موقت آزاد شده اند.»

کد خبر 2768717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha