برگزاری انتخابات شهرداری‌های کردستان سوریه در تاریخ ۳۰ ماه می

سرویس سوریه - کمیسیون عالی انتخابات در شمال و شرق سوریه از برگزاری انتخابات شهرداری‌های این منطقه در تاریخ ۳۰ ماه می خبر داد.

به گزارش کردپرس، کمیسیون عالی انتخابات در شمال و شرق سوریه اعلام کرد که انتخابات شهرداری‌های این منطقه در تاریخ ۳۰ ماه می برگزار می‌شود.

به نوشته بخش کردی صدای آمریکا، «روکن مله ابراهیم» رئیس مشترک کمیسیون عالی انتخابات شمال و شرق سوریه در رابطه با انتخابات و تدارکات آن گفت که قانون انتخابات در حال تدوین است و روی قانون تقسیم مدیریت‌ها فعالیت در حال انجام است..

روکن مله ابراهیم اظهار داشت: «کمیسیون عالی انتخابات در حال تکمیل مقدمات خود برای برگزاری انتخابات دموکراتیک است و امیدوار هستند که مردم منطقه به پای صندوق های رای بیایند.»

لازم به یادآوری است که در سال ۲۰۱۷، مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه(AANES)، انتخابات شهرداری‌ها و شوراها را در کانتون‌های عفرین، کوبانی و جزیره برگزار کرد اما این بار در مناطقی مانند رقه، طبقه، منبج و دیرالزور که از دست داعش آزاد شده‌اند، انتخابات برگزار می‌شود که از آغاز درگیری‌های سوریه در سال ۲۰۱۱ انتخاباتی در این مناطق برگزار نشده است.

در این رابطه «پرور میدی»روزنامه نگار، ابراز امیدواری کرد که از انتخابات انتظار می‌رود که وضعیت زندگی مردم را بهبود ببخشد.

میدی افزود: باید پروژه هایی برای بهبود وضعیت اقتصادی و ارائه خدمات به مردم وجود داشته باشد و AANES پروژه‌های بلندمدت برای برق و آب بسازد، اگر این اقدامات انجام شود، انتخابات موفق خواهد بود، اما اگر انتخابات تنها برای تغییر مسئولین باشد، انتخابات ناامید کننده خواهد بود.

گفتنی است که تصمیم برای برگزاری انتخابات شهرداری‌ها پس از قرارداد اجتماعی که در پایان سال گذشته تصویب شد، صورت می‌پذیرد.

بر اساس قرارداد اجتماعی، شمال و شرق سوریه اکنون به یک منطقه و متشکل از ۷ کانتون تبدیل شده است.

ناظران می گویند که برگزاری انتخابات در شمال و شرق سوریه نه تنها برای بهبود شرایط زندگی و خدمات است، بلکه معیاری است که نشان می‌دهد  به چه میزان دموکراسی در این منطقه وجود دارد.

کد خبر 2768751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha