عضو شورای رهبری اتحادیه میهنی کردستان: تنشهایی که در خصوص انتخابات ایجاد شده‌اند توهین به اراده مردم است

سرویس عراقق و اقلیم کردستان_ عضو شورای رهبری اتحادیه میهنی کردستان اعلام کرد: تنشهایی که در خصوص انتخابات ایجاد شده‌اند توهین به اراده مردم و قانون و پارلمان است. نمی‌شود که همه چیز در خدمت منافع شخصی و حزبی باشد.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری کانال ۸، سالار محمود عضو شورای رهبری اتحادیه میهنی در خصوص موضوع انتخابات پارلمانی کردستان در استودیو کانال ۸ اعلام کرد براساس حکم ریاستی اقلیم کردستان انتخابات باید در تاریخ ۲۰۲۴/۶/۱۰ برگزار شود بدیهی است که به جز حزب دمکرات کردستان بقیه احزاب کردستانی با برگزاری انتخابات در موعد مقرر موافق هستند.

سالار محمود افزود: کمیسیون و  دولت فدرال مسئول به تعویق افتادن انتخابات هستند. مهم است که انتخابات در موعد مقرر برگزار شود تا نهادهای دولتی و پارلمان و ریاست اقلیم مشروعیت دوباره کسب کنند و توازن قوا به اقلیم کردستان بازگردد ما به عنوان حزب اتحادیه میهنی خواستار برگزاری انتخابات در موعد مقرر هستیم.

وی تصریح کرد: تنشهایی که درخصوص انتخابات پارلمانی به وجود آمده‌اند توهین به اراده مردم، قانون و پارلمان -که یک مرجع سیاسی و قانونی است- می‌باشد. زیرا دولت نمی‌تواند بدون پارلمان دولتمداری کند و در این شرایط هیچ نهادی بدون نظارت پارلمان موفق نخواهد شد، پارلمان کردستان اراده مردم است.

سالار محمود بر این باور است نباید همه چیز به در راستای منافع شخصی و حزبی باشد و پارلمان و نهادهای دولت به حاشیه رانده شوند و معتقد است کە برگزاری انتخابات برای حل مشکلات اهمیت فراوان دارد. وی همچنین معتقد است: سنت بدی ایجاد شده که باید هر دوره فعالیت پارلمان تمدید شود این اقدام در هیچ جای دنیا انجام نمی‌گیرد.

وی در خصوص این که حزب دمکرات کردستان از طراحی شدن (مهندسی شدن) انتخابات انتقاد کرده است گفت: «راست می‌گوید طراحی شده است به طوری که اجازه داده نشود متوفی‌ها رای بدهند! و در نمایندگی استانها توازن برقرار باشد این ادعا از این نظر، درست است».

کد خبر 2769445

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha