حزب دمکرات کردستان به رغم تلاشهای زیاد خود،قادر به سیطره مجدد بر استان کرکوک نخواهد بود

سرویس عراق و اقلیم کردستان- علی الزبیدی، عضو ائتلاف الفتح با تاکید بر ناتوانی حزب دمکرات کردستان برای سیطره بر استان کرکوک،علیرغم تلاش‌های زیاد این حزب، گفت:ترکیب اقوام این استان، تشکیل یک شورای استانی متشکل از همه احزاب را ضروری می‌کند.

به گزارش کردپرس، علی الزبیدی، عضو ائتلاف الفتح، در گفتگو با خبرگزاری «المعلومه» با اشاره به اینکه احزاب کردستانی موفق به سیطره براستان کرکوک نشده اند،افزود: با سردادن شعار «کرکوک، قدس ماست» موازنه سیاسی در استان تغییر نخواهد کردو به نیروهای کردستانی برای کنترل مجدد استان کرکوک، اولویت نخواهد داد.

الزبیدی با بیان اینکه اکثر منابع سیاسی و امنیتی تلاش‌های پیشمرگه‌ها برای سیطره مجدد براستان کرکوک را به‌خاطر منابع نفتی و توانایی‌های این استان می دانند، خاطرنشان کرد: در مراحل گذشته  همه شاهد مطالبه برخی از احزاب کردستانی برای کنترل برخی ازمناطق استان دیالی عراق نیز بوده اند.

وی با این توضیح که همه جریان های سیاسی دراستان کرکوک مکلف به  حفظ   موازنه جمعیتی در این استان هستند، تصریح کرد:حزب دمکرات کردستان به رغم تلاشهای زیاد خود،قادر به سیطره مجدد بر استان کرکوک نخواهد بود.

کد خبر 2769497

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha