مشکلی در تامین اعتبار دانشکده علوم پزشکی مهاباد وجود ندارد

نماینده مهاباد در مجلس با اشاره به انجام مراحل تکمیل چارتبندی دانشکده علوم پزشکی مهاباد گفت:مشکلی از لحاظ تامین اعتبار برای دانشکده وجود ندارد و پس از تکمیل چارت می‌توانیم از محل اعتبارات در اختیار وزارت بهداشت که شامل اعتبارات ارزش افزوده و سایر اعتبارات برای این دانشکده بهره بگیریم.

جلال محمودزاده در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کردپرس اظهار کرد: به دلیل اینکه در ماه های پایانی سال گذشته دانشکده پرستاری مهاباد به دانشکده علوم پزشکی ارتقا یافت و هنوز چارت‌بندی آن به صورت کامل مشخص نشده لذا در بودجه سال جاری اعتباری برای آن تخصص نیافته است.

 او افزود: در حال حاضر مشغول کسب مجوز راه اندازی ٣ رشته بهداشت محیط، بهداشت عمومی و هوشبری از وزارت بهداشت به دانشکده علوم پزشکی مهاباد هستیم و هماهنگی‌های لازم جهت تعیین هیئت علمی آن نیز انجام گرفته است.

محمودزاده ادامه داد: در حال حاضر نیاز است که چارت‌بندی دانشکده مشخص شود تا در آینده‌ای نزدیک بتوانیم اعتبار اعتبارات لازم را برای دانشکده اخذ کنیم هرچند از محل بودجه‌ سال جاری اعتباری به آن تخصص اختصاص نیافته اما از این لحاظ مشکلی وجود ندارد و پس از تکمیل چارت می‌توانیم از محل اعتبارات در اختیار وزارت بهداشت که شامل اعتبارات ارزش افزوده و سایر اعتبارات برای این دانشکده بهره بگیریم.

او تاکید کرد: قطعاً با تکمیل دانشکده و چارت‌بندی آن در این دانشکده مشمول اعتبارات بودجه سال آتی هم خواهد شد.

نماینده شهرستان مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: افتتاح این دانشکدە گامی مهم و اساسی جهت ارتقای آموزش و درمان در منطقه است و امکانات این مرکز در شمال‌غرب کشور بی‌نظیر بوده و پتانسیل‌ توسعه هرچه بیشتر را دارد و در آینده می تواند به دانشگاه علوم پزشکی نیز ارتقاء پیدا کند.

شهریور ماه سال ١٤٠٢ پس از اخذ تایید مجوز راه اندازی دانشکده علوم پزشکی مهاباد، ساختمان این دانشکده با حضور استاندار آذربایجان غربی، نماینده مهاباد در مجلس و جمعی از مسئولان این شهرستان افتتاح و بنا بر گفته استاندار مقرر شد: «احداث فاز دوم دانشکده شامل خوابگاه‌ها و امکانات رفاهی باشد و این دانشکنده به قطبی برای آموزش درمانی جنوب استان و منطقه تبدیل شودم.

به گزارش کردپرس، مجوز دانشکده پرستاری مهاباد در سال ۱۳۹۷ توسط وزیر وقت بهداشت صادر شد و برای نخستین بار درسال تحصیلی ۱۳۹۸-۱۳۹۹ با ظرفیت ۲۲ نفر از طریق کنکور سراسری در رشته پرستاری دانشجو جذب کرد.

این دانشکده در زمینی به مساحت ۶۷ هزار متر مربع و با بنای حدود ٧ هزار مترمربع احداث شده و هم اکنون بیش از ۱۲۰ نفر دانشجو در این دانشکده در حال تحصیل هستند.

هم اکنون علاوه بر دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، دانشگاه علوم پزشکی خوی و دانشکده علوم پزشکی میاندوآب در آذربایجان غربی راه اندازی شده است.

کد خبر 2769573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha