9 میلیارد تومان در کردستان برای تقویت زیرساخت های مخابرات سرمایه گذاری شد

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اعلام اینکه ایجاد و تقویت زیرساخت های مخابراتی از تعهدات حوزه سیستم های مخابراتی است، گفت: به منظور تامین تجهیزات لازم در این راستا، در سال گذشته ۹۱ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

به گزارش کرد پرس، آزاد حکمت گفت: ایجاد مرکز جدید مخابراتی و تعویض سویئچ در ۵۴ نقطه روستایی و ۹ مرکز شهری با ظرفیت بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ پورت، حذف مرکز قبلی در مرکز دارسیران شهرستان مریوان و ایجاد ۲ هزار و ۵۶۰ پورت از اقدامات این حوزه در سال ۱۴۰۲ است.

وی به انجام توسعه سویئچ تلفن ثابت،ADSL  و VDSL در ۵۸ مرکز شهری و روستایی با ظرفیت سازی ۲ هزار و ۶۵۵ پورت اشاره کرد و افزود: از این ۵۸ پروژه، تعداد ۳۷ مورد آن در نقاط روستایی به اجرا درآمده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان از ایجاد اینترنت پرسرعت مخابرات به میزان ۴۸۰ پورت در نه روستای جدید در استان خبر داد و اظهار کرد: با تحقق این مهم ۵۹۹ روستا از مزایا و سرویس های اینترنت پرسرعت مخابرات بهره مند هستند.

حکمت با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۷ هزار خط تلفن ثابت برای مشتریان جدید در استان دایر شده که ۸۹۶ خط آن روستایی است، ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۹ هزار و ۲۰۰ پورت ADSL و ۴۸۲ پورت  VDSL به مشتریان جدید واگذار شده که بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ مشترک آن در نقاط روستایی ساکن هستند.

وی با اشاره به وجود زیرساخت های سرویس جدیدFTTH   در برخی از نقاط استان و بهره مندی مشتریانی که استفاده از بستر این فناوری را دارند، یادآور شد: در سال گذشته به ۷۷۴ مشترک جدید، سرویس FTTH ارائه شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان بیان کرد: در سال جاری اقدامات و پروژه‌های قابل توجهی در تمام حوزه‌های مخابراتی به ویژه تحقق برنامه نجما در کمترین زمان ممکن در دستور کار منطقه قرار دارد.

کد خبر 2769660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha