معاون نخست وزیر اقلیم کردستان: با هرگونه تلاشی که مانع برگزاری انتخابات شود مقابله خواهیم کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- قباد طالبانی گفت: «ما به هر نحوی با به تعویق انداختن انتخابات پارلمانی مخالف هستیم و با هرگونه تلاشی که مانع برگزاری انتخابات شود مقابله خواهیم کرد».

به گزارش کردپرس به نقل از BMC،  قباد طالبانی، معاون نخست وزیر اقلیم کردستان با ماکسیم روبین، سرکنسول روسیه در اقلیم کردستان دیدار کرد و در دیدار میان آنها درخصوص انتخابات پارلمانی کردستان و چند موضوع حائز اهمیت برای دو طرف رایزنی شد.

بر اساس بیانیه دفتر معاون نخست وزیر، قباد طالبانی بیان کرده است: «ما همواره به دنبال روابطی عادی، سالم و متوازن با تمامی کشورها به ویژه کشورهای همسایه بودەایم».

 وی افزود: «اقلیم کردستان هرگز منبع تهدید علیه هیچ طرفی نبوده است و در آینده نیز تلاش می‌کنیم روابط خوب و سالمی با کشورهای همسایه به ویژه در زمینه تجاری داشته باشیم».

در بیانیه دفتر طالبانی آمده است؛ سرکنسول روسیه از اینکه در سفر خود به سلیمانیه، پیشرفت چشمگیری را در زمینه سرمایه‌گذاری احساس کرده است، ابراز خوشحالی کرد.

قباد طالبانی در این باره تصریح کرد: «درست است که قبلاً مشکلات و موانعی پیش روی سرمایه‌گذاری ایجاد شد، اما در دو سال اخیر گام های خوبی در کاهش روتین و حل مشکلات پیش روی سرمایه گذاران برداشته‌ایم».

وی افزود که خود از نزدیک بر روند امور سرمایه گذاری نظارت می‌کند و روند را تسهیل خواهد بخشید.

قباد طالبانی تأکید کرد که این اقدامات تأثیر مستقیم بر افزایش سرمایه‌گذاری در سلیمانیه داشته است به طوری که این استان در سال گذشته در سطح کل عراق در رتبه اول قرار گرفت.

کد خبر 2770093

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha