عفو بین الملل: در اقلیم کردستان کسانی که از دولت انتقاد می کنند دستگیر می شوند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که در اقلیم کردستان کسانی که از دولت انتقاد می کنند، دستگیر و با اتهامات کذب و ساختگی محکوم می شوند.

به گزارش کردپرس به نقل از NRT، در گزارش سالانه عفو بین‌الملل درباره نقض حقوق بشر در اقلیم کردستان طی یک سال گذشته آمده است؛ منتقدان دولت که حکم آزادی آنها از زندان صادر شده بود، پس از طرح اتهامات تازه و ساختگی علیه آنها همچنان در زندان به سر می‌برند.

این سازمان به پرونده روزنامه نگاران شیروان شیروانی و گهدار زیباری اشاره و اعلام کرد که این دو روزنامه نگار از اکتبر 2020، پس از یک محاکمه ناعادلانه زندانی شده بودند.

این سازمان بین المللی برای مثال به گهدار زیباری اشاره کرد که قرار بود حکم آزادی او در 16 اوت سال گذشته اجرا شود اما به جرم دیگری متهم شده و تا زمان محاکمه در اول اکتبر آن سال، در یک زندان امنیتی در بازداشت به سر برد و پس از محاکمه، به اتهام حمل سلاح غیرمجاز به شش ماه حبس دیگر محکوم شد.

در گزارش عفو بین الملل همچنین آمده است که شیروان شیروانی قرار بود در 9 سپتامبر آزاد شود، اما در 20 ژوئیه، دادگاه او را به اتهام جعل امضای گهدار زیباری در دادخواستی به زندان اصلاح و تربیت اربیل، به چهار سال حبس دیگر محکوم کرد.

کد خبر 2769758

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha