میدان گازی کورمور مورد هدف حمله پهپادی قرار گرفت

سرویس عراق و اقلیم کردستان- صدیق محمد بخشدار بخش قادرکرم استان سلیمانیه به کردستان24 اعلام کرد که میدان گازی کورمور مورد حمله پهپادی قرار گرفته است.

به گزارش کردپرس به نقل از کردستان24، روز جمعه 2024/4/26، صدیق محمد، بخشدار بخش قادر کرم اعلام کرد که اندکی پیش میدان گاز کورمور بمباران شد و فعلا اطلاعاتی از میزان خسارات وارد شده در دسترس نیست.

این دومین حمله به میدان گازی در سال جاری است، اما اولین بار است که توسط پهپاد مورد حمله قرار می گیرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری کانال8، در پی این حمله 4 تن کشته و 4 تن دیگر مجروح شده‌اند. یک منبع در میدان گازی کورمور به کردستان24 گفته است: «دو کارمندی که در این حادثه جان باختەاند اهل یمن هستند».

کردستان24 مطلع شده است که تعداد زیادی از نیروهای امنیتی محل را محاصره کرده اند و تحقیقات در مورد این رویداد آغاز شده است و فعلا هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

شایان ذکر است که میدان گازی کورمور در قادر کرم از توابع شهر چمچمال در گذشته چندین بار مورد حمله قرار گرفته است و در پی این حملات انتقال گاز به تمام نیروگاه ها متوقف شده بود.

این میدان روزانه 4200 مگاوات برق تولید می کند که 2800 مگاوات آن به اقلیم کردستان و مابقی آن به استان های کرکوک و موصل ارسال می شود. ذخایر گاز طبیعی این میدان بیش از 8 هزار و 200 میلیارد فوت مکعب برآورد شده است.

گاز کورمور از طریق خطوط لوله به نیروگاه های تولید برق چمچمال و اربیل ارسال می شود و از این طریق 67 درصد برق اقلیم کردستان را تامین می کند.

میدان گازی کورمور که از سال 2007 تأسیس شده است، در بخش قادر کرم از نواحی چمچمال در استان سلیمانیه قرار دارد که شرکت دانا گاز در آنجا سرمایه گذاری می‌کند.

کد خبر 2769805

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha