رئیس جنبش موضع میهنی: درصورت تعویق در برگزاری انتخابات از رئیس اقلیم کردستان در بغداد شکایت خواهیم کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس جنبش موضع میهنی گفت: «روند انتخابات ششمین دوره پارلمان کردستان در وضعیت نامشخصی قرار دارد و تعویق در برگزاری آن هیچ توجیهی ندارد».

به گزارش کردپرس به نقل از کانال8، علی حمه صالح رئیس جنبش موضع میهنی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی (X) نوشت: «احزاب نباید سکوت کنند و برای جلوگیری از تلاشها جهت به تعویق افتادن انتخابات پارلمان کردستان، باید فشارهای قانونی، سیاسی و مدنی به کاربگیرند».

علی حمه صالح گفت: «هدف اصلی سفر نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان به بغداد، به تعویق انداختن انتخابات است، این درحالی است که مهلت قانونی کمیسیون در 7 جولای به پایان خواهد رسید و برای تمدید دوره آن هیچ تضمینی وجو ندارد و این انتخابات پارلمانی را با ابهام روبه رو کرده است».

رئیس جنبش موضع میهنی اظهار داشته است: «هدف حزب دمکرات کاملاً مشخص است، این حزب قصد جلوگیری از برگزاری  انتخابات دارد و میخواهد وضعیت موجود را حفظ کند».

وی همچنین هشدار داد: «در صورت تعویق انتخابات، در دادگاه ویژه بغداد علیه رئیس اقلیم شکایت خواهیم کرد. سایر احزابی که با حزب دمکرات کردستان در دولت مشارکت دارند، باید کناره گیری کنند و در این وضعیت بدون قانون باقی نمانند».

کد خبر 2769996

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha