ایران حافظەای قوی دارد/ بەجای چاپلوسی در فکر توافقی درازمدت باشید/ امیر مام والی

سرویس عراق و اقلیم کردستان- امیر مام والی، فعال و ناظر سیاسی کرد اقلیم کردستان در یادداشتی کوتاە از اظهارات نچیروان بارزانی پس از دیدار با رئیس جمهور و رهبر انقلاب اسلامی ایران، انتقاد کرد و نوشت: بارزانی گمان می‌کند که ایرانی ها حافظه خود را از دست داده‌اند و شعارهای دیروز آنها را به به یاد ندارند. بارزانی بە جای چاپلوسی باید بە فکر توافقی درازمدت با ایران باشد.

به گزارش کردپرس، متن یادداشت امیر مام والی فعال و ناظر سیاسی اقلیم کردستان بە شرح زیر است:

سه جمله از دیدار نچیروان بارزانی با ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران:

1- اگر انقلاب ایران نبود، معلوم نبود حرکت کُردی چه سرانجامی میداشت.

2- امام خمینی فقط رهبر ایران نبود، رهبر ما هم بود.

3- همانطور که مسعود بارزانی هم گفته است اولین فردی که به کردها دربرابر داعش کمک کرد، ژنرال قاسم سلیمانی بود.

اینها سخنان رئیس اقلیم کردستان است که دوره ریاست او به پایان رسیده است، سخنان وی به عنوان کسی که در همسایگی ایران است، امری عادی است، اما این عادی نیست که حزب او در گذشته ایران را دشمن خود خطاب می‌کرد و اکنون هم در دیدارهای خود با سران غرب، می‌گویند: فقط اربیل مانده که ایران آن را ببلعد باشد، اگر به دادمان نرسید ما را هم می‌بلعد.

نچیروان بارزانی به عنوان ایرانی ترین سیاستمدار اقلیم، در چاپلوسی اول و در عمل صفر است، او گمان می‌کند که ایرانی ها حافظه خود را از دست داده‌اند و شعارهای دیروز آنها را به به یاد ندارند، ایران به خوبی می‌داند که آقای نچیروان بارزانی برای حفظ و تقویت موقعیت خود در داخل حزب دمکرات کردستان و اقلیم کردستان به کمک آنها نیاز دارد، بنابراین گول این حرفها را نخواهد خورد، به خاطر مردم اقلیم کردستان هم که شده، رئیس اقلیم کردستان باید به چاپلوسی های بیهوده خود پایان دهد و در فکر یک توافق بلند مدت با ایران باشد.

کد خبر 2770211

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha