احداث فاضلاب شهری در تکاب از تعهدات ایمیدرو است

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: یکی از تعهداتی که ایمیدرو داشته،‌احداث فاضلاب شهری در تکاب بوده‌ که باید با همت ویژه ای به این تعهد عمل کرد.

به گزارش کردپرس،  سید محمد حسینی روز جمعه در جلسه شورای اداری شهرستان تکاب افزود: رییس جمهور نیز بر بهره برداری از ظرفیت معادن و استفاده از این امر در راستای توسعه تاکید دارد که با توجه به این امر باید روز به روز بیشتر برای توسعه منطقه تلاش کرد.

او اضافه کرد: یکی از مهمترین اقدامات در این راستا رفع موانع با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و دولتی است که باید در این خصوص دست در دست هم بدهیم.

معاون پارلمانی رییس جمهور ادامه داد: راه اندازی صنایع بزرگ در منطقه و توجه به موضوع صادرات‌ نیز باید در دستور کار باشد.

او گفت: علاوه بر معادن، تکاب ظرفیت های دیگری در بخش های کشاورزی و گردشگری نیست دارد که باید از آنها نیز به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به ظرفیت کم نظیر تکاب در حوزه معادن طلا گفت: استفاده از این ظرفیت برای توسعه این منطقه بسیار ضروری است.

سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رییس جمهور در سفر یک روزه خود به تکاب از معدن طلا زرشوران بازدید کرد.در این بازدید فرماندار و امام جمعه تکاب، معاون امنیتی و انتظامی استاندار آذربایجان غربی، نماینده  شاهیندژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی و قائم مقام سازمان ایمیدرو، معاون رییس جمهور را همراهی کردند.

معدن طلا زرشوران در ۳۵ کیلومتری شمال شهر تکاب واقع شده است. معدن طلا زرشوران تکاب به وسعت ۳۹ کیلومتر مربع، دارای هشت محدوده پتانسیل دار طلادار است. براساس آخرین مطالعات اکتشافی و ارزیابی های انجام شده توسط مشاوران، ذخیره قابل استخراج این معدن روباز ۴۳ میلیون تُن کانسگ طلا با عیار متوسط ۲.۷ پی پی ام برآورد شده است.

ذخیره زمین شناسی توده شماره یک معدن زرشوران با مجموع اجرای عملیات حفاری ۶۰هزار متری، بالغ بر ۵۹ میلیون تُن با طلا محتوی حدود ۱۵۵ تن تخمین زده شده است.

معاون پارلمانی رییس جمهور و هیات همراه اما از معدن طلا آقدره تکاب بازدیدی نکردند.

کد خبر 2770383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha