عضو حزب دمکرات کردستان: نچیروان بارزانی در تهران به حضور احزاب کُرد ایران در اقلیم کردستان اشاره کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- دلشاد شعبان، عضو حزب دمکرات کردستان گفت: «نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان در جریان سفر اخیر خود به تهران، درمورد موضوعات متعددی از جمله حضور گروه‌ها و احزاب کُرد ایران در خاک اقلیم کردستان گفتگو کرده است».

به گزارش کردپرس به نقل از ویستگه نیوز، دلشاد شعبان عضو حزب دمکرات کردستان در اظهاراتی به خبرگزاری بغدادالیوم گفت: «اقلیم کردستان حضور هر گروهی را که امنیت ملی کشورهای دیگر، چه ایران و چه ترکیه را تهدید کند، تکذیب می‌کند».

دلشاد شعبان افزود: «توافق قبلی بین بغداد و تهران وجود دارد، بر اساس این توافق، گروه‌های اپوزیسیون کُرد که در سلیمانیه و اطراف کمربند مرزی با ایران پراکنده‌اند، باید خلع سلاح شوند. نچیروان بارزانی در سفر خود به ایران، با تأکید بر اینکه "نباید در خاک اقلیم کردستان هیچ تهدیدی علیه تهران وجود داشته باشد"، بیان کرد که در حال حاضر گروه های کُرد ایرانی فقط نقش سیاسی دارند و بیشتر آنها سلاح‌های خود را تحویل داده‌اند، از این رو هیچ تهدیدی برای هیچ دولتی نیستند».

شایان ذکر است که هفته گذشته نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان وارد تهران شد، این پنجمین سفر وی در کمتر از یکسال گذشته به ایران است.

رئیس جمهور ایران در دیدار با رئیس اقلیم تأکید کرده است که کشورش از اقلیم کردستان انتظار دارد "از هرگونه سوء استفاده از خاک این منطقه علیه ایران جلوگیری به عمل آورد".

کد خبر 2770429

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha