گزارش نشریه ژاپنی درباره رنج مضاعف پناهندگان کرد ترکیه

سرویس جهان- نشریه ژاپنی ماینیچی با اشاره به عزم دولت ژاپن در جلوگیری از ورود مهاجران نوشت: در این بین کردها با محدودیت ها و سخت گیری های بیشتری مواجه شده اند.

به گزارش کردپرس، هیئت تحریریه نشریه ژاپنی ماینیچی در گزارش خود از موضع دولت ژاپن درباره ورود مهاجران به این کشور، از موضع تندتر دولت و حتی شهروندان برخی مناطقی که مهاجران کرد در آنجا ساکن هستند، خبر داد.

بر اساس این گزارش، حدود 2000 مهاجر کرد ترکیه در ژاپن ساکن هستند اما تنها دو نفر توانسته اند مجوز اقامت و شهروندی این کشور را به دست بیاورند.

در ماهای اخیر تهدیدهای جدی علیه مهاجران کرد در ژاپن انتشار یافته و حتی برخی از آنها تهدید جانی شده اند اما دولت این کشور اقدامی جدی برای محافظت از مهاجران کرد انجام نداده است. روزنامه ماینیچی هشدار داده است با ادامه موضع تند کنونی دولت در برابر مهاجران کرد، خطر استرداد آنها به ترکیه وجود دارد. این در حالی است که آنها در پی تعقیب و گریزهای دولت ترکیه در دهه 1990 مجبور به فرار از ترکیه شده اند. استرداد آنها به ترکیه می تواند پیامدهای جدی از جمله حبس آنها را در پی داشته باشد.

به نوشته این نشریه، کشور ژاپن از جمله کشورهایی است که از ورود مهاجران دیگر کشورها استقبال نمی کند ام در میان مهاجران کشورهای دیگر در ژاپن، کردها وضعیت دشوارتری دارند و اغلب با محدودیت های زیادی از جمله در حوزه استغال، دریافت خدمات درمانی و پذیرش اقدامت مواجه هستند.

کد خبر 2770454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha