هیاهویی برای هیچ!

سرویس آذربایجان غربی- تیم شهرداری ارومیه به دلیل حاضر نشدن در دیدار رفت و برگشت پلی‌اوت والیبال بازنده اعلام شد و به لیگ دسته یک سقوط کرد، اما طبق روال همیشگی مسئولان دست به دامان رایزنی ها برای ابقا شدند. این در حالی است که شهر ارومیه با مشکلات متعدد رو به رو است و اصرار شورا و شهرداری برای تیمداری تیمی که در رتبه یازدهم جدول قرار دارد، قابل فهم نیست.

به گزارش کردپرس، مرحله پلی‌آف و پلی‌اوت لیگ برتر والیبال کشور در شرایطی از روز یکشنبه ٣٠ بهمن ماه آغاز ‌شد که دو تیم شهرداری ارومیه و شهرداری گنبد در اقدامی هماهنگ شده اعلام کردند، قصد ندارند در پلی‌اوت شرکت کنند.

این ۲ تیم اعتقاد دارند که چون در جایگاه‌های یازدهم و دوازدهم جدول رده‌بندی لیگ قرار گرفته‌اند، در لیگ ماندنی شده‌اند و دو تیم سیزدهم و چهاردهم لیگ که مس رفسنجان و سایپا هستند باید سقوط کنند. ضمن اینکه مسئولان این دو تیم عنوان کرده‌اند که چرا پیش از آغاز فصل صحبتی از پلی‌اوت نبوده است؟

سخنگوی شورای شهر ارومیه: بخشنامه مسابقات پلی اوت به باشگاهها ابلاغ نشده است

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه در این باره معتقد است؛ نظر اعضا شورای شهر بر عدم شرکت تیم والیبال شهرداری در مسابقات پلی اوت بوده است.

علی مصطفی زاده با اشاره به مسائل پیش آمده در مورد برگزاری بازیهای پلی اوت لیگ برتر والیبال امسال اظهار کرد: اعضای شورای شهر ارومیه طی جلسه ای که روز پنجشنبه ۲۷ بهمن در صحن شورای شهر برگزار شد در پاسخ به نامه شهردار ارومیه مبنی بر تعیین تکلیف شرکت و یا عدم شرکت تیم والیبال شهرداری ارومیه در مسابقات پلی اوت، با لحاظ جمیع جهات، ملاحظه اسناد، توضیحات ارائه شده توسط رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و مدیرعامل باشگاه و همچنین اسناد موجود، نظر به غیر قانونی بودن برگزاری بازیهای پلی اوت و عدم شرکت تیم در بازیهای پلی اوت دادند.

مصطفی زاده ادامه داد: طبق استعلام انجام شده از باشگاه، هیچ بخشنامه و یا نامه کتبی مبنی بر برگزاری مسابقات پلی اوت از سوی فدراسیون والیبال به باشگاهها ابلاغ نشده است ضمن اینکه در آیین نامه اجرایی لیگ برتر والیبال ۱۴۰۱ (که سند قانونی و مرجع برگزاری لیگ برتر محسوب می شود) نیز هیچ ماده و یا بندی مبنی بر برگزاری و یا نحوه برگزاری مسابقات پلی اوت در انتهای فصل جاری بین چهار تیم پایانی جدول وجود ندارد.

او اضافه کرد: صرف اعلان شفاهی در مجمع فدراسیون والیبال در ابتدای فصل جاری و ابلاغ یک هفته قبل از پایان مسابقات نمی تواند مبنای قانونی برای برگزاری بازیهای پلی اوت داشته باشد و طبق آیین نامه مسابقات و مدارک موجود، مسابقات والیبال لیگ برتر ۱۴۰۱ با حفظ سهمیه تیم والیبال شهرداری اورمیه پایان یافته است.

سخنگوی شورای شهر تصریح کرد: تیم والیبال شهرداری ارومیه تابع قانون و تصمیمات قانونی فدراسیون است ولی به هیچ وجه زیر بار تصمیم غیر قانونی نخواهد رفت و با بودجه ای که برای سال ۱۴۰۲ برای تیم والیبال شهرداری مصوب کرده ایم از هفته های پیش رو استارت آمادگی و بستن تیم برای فصل ۱۴۰۲ والیبال را خواهد زد.

اعلام قبلی فدراسیون والیبال و بی خبری تیم شهرداری ارومیه!

این درحالی است که در ششم شهریور سال جاری محسن ترابی، رئیس سازمان لیگ والیبال در گفت وگو با سایت رسمی فدراسیون والیبال در این خصوص گفته بود:«بعد از ۲۶ هفته مسابقات مقدماتی ٨ تیم برتر به مرحله پلی‌آف صعود خواهند کرد. همچنین تیم‌های یازدهم تا چهاردهم جدول در پلی‌آف خاص برای تعیین دو تیم سقوط کننده با هم رقابت‌ می‌کنند».

البته در همان روز قرعه‌کشی لیگ نیز برگزاری مرحله پلی‌اوت به اطلاع نمایندگان تیم‌ها رسیده بود! اما از سخنان سخنگوی شورای شهر ارومیه چنین به نظر می رسد که آنها از این موضوع بی اطلاع بوده اند!!

تیم پر حاشیه شهرداری ارومیه و رایزنی های همیشگی

تیم جنجالی شهرداری ارومیه از همان ابتدا با تشکیل پر حاشیه تیم تا بدهی های کلان مالی و ماجرای حذف از لیگ برتر کشور در تابستان سال جاری آغاز به کار کرد و حالا با اعلام انصراف از پلی اوت به لیگ دسته یک سقوط کرده!! تا ضعف تیمداری شهرداری ارومیه بیش از پیش به رخ هوادارانش در پایتخت والیبال ایران کشیده شود.

پس از این ماجرا وحید جلال زاده نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در واکنش به سقوط تیم والیبال شهرداری ارومیه رایزنی ها را آغاز کرد و از مذاکره با وزیر ورزش و جوانان، معاونین مربوطه و رئیس فدراسیون والیبال خبر داد.

وحید جلال زاده در توضیح این جلسه، درصفحه اینستاگرامی خود با عنوان "جلسه اضطراری برای والیبال ارومیه" نوشت: «والیبال برای ما در ارومیه، حیثیتی است. اتفاقات ناخوشایند شهرداری و شورا در سال گذشته، تیم والیبال این شهر را نیز بی نصیب نگذاشت، بدهی ها، ضعف مدیریت، پراکنده شدن بازیکنان و کادر فنی، همه و همه دست به دست هم داده بودند تا این تیم را از مسابقات لیگ حذف کنند. به لطف الهی و کمک شورا و شهرداری و آقای استاندار، این اتفاق نیفتاد و تیم در لیگ باقی ماند. زحمات سرمربی، سید عباسی عزیز را نیز نباید فراموش کرد».

او در ادامه نوشت: «مشکل جدید پیش آمده برای تیم والیبال، بدعت جدید سازمان لیگ در برگزاری مسابقات حذفی چهار تیم آخر لیگ است که قطعا به ضرر تیم ارومیه خواهد بود. از هفته گذشته که در جریان این مشکل قرار گرفتم مذاکرات خودم را با وزیر ورزش و جوانان و معاونین مربوطه ایشان و فدراسیون والیبال آغاز کردم که به جلسه مهم در وزارتخانه منجر شد.قرار شد تا جناب داورزنی رئیس فدراسیون والیبال راهی را برای برون رفت از این مشکل پیش پای ما بگذارد».

البته این اولین بار نیست که تیم شهرداری ارومیه پس از حواشی فراوان دست به دامان فدراسیون و وزارتخانه می شود. تابستان امسال که تیم والیبال شهرداری ارومیه به دلیل بدهی مالی از لیگ برتر کشور حذف شد، اعضا شورای اسلامی شهر ارومیه، طی یک نامه سرگشاده به رییس فدراسیون والیبال عملکرد رییس لیگ برتر را غیر قانونی خوانده و نوشتند: «اگر سازمان لیگ در تامین هزینه های خود در مانده اند، ما با حراج ساختمان شورای شهر درآمد حاصل از این محل را برای حل مشکلات مالی سازمان لیگ تقدیم کنیم»!! شورای شهر ارومیه برای ابقای تیم والیبال حاضر به حراج ساختمان شورا شدند

صدها میلیارد بودجه شهرداری از جیب شهروندان به نفع تیمداری!

در حالیکه شهر ارومیه هنوز با تبعات دامنه دار پرونده عظیم فساد مالی شهردار و شورای های ادوار پیشین دست و پنجه نرم می کند، مناطق محروم شهر از خدمات شهری بی بهره مانده اند، ایستگاه آتش نشانی در کلان شهر ارومیه! با کمبود امکانات و تجهیزات رو به رواست، شهر دارای نقاط بحرانی فراوانی است، پروژه های نیمه تمام بلای جان شهروندان شده است و.. اما در این وضعیت شورای شهر کنونی(١٠ عضو) به فکر تیمداری والیبال و صرف هزینه گزاف شده اند.

موضوعی که با انتقاد تنها عضو مخالف شورای شهر روبه رو شد. صادق توکلی‌مهر، عضو شورای اسلامی شهر ارومیه و تنها عضو مخالف تیمداری شهرداری ارومیه تابستان امسال در شرح دلایل مخالفت خود با تیمداری والیبال شهرداری گفته بود؛ «در طول سالیان گذشته هیچ گونه زیرساخت ملموسی علی‌رغم ادعاهای فراوان برای توسعه ورزش والیبال از قبیل احداث آکادمی و آموزش این رشته به صورت حرفه‌ای صورت نگرفته و صدها میلیارد بودجه شهرداری از جیب شهروندان صرفاً صرف خرید بازیکنان غیرارومیه‌ای و امورات جاری تیم شده و مجددا با وجود تمام این هزینه‌های هنگفت و تبلیغات انجام گرفته نتایج قابل قبولی حاصل نشده است مگر بهره برداریهای سیاسی، باندی و انتخاباتی عده ای معدود! فلذا کسب موفقیت در این حوزه منوط به کار جدی به صورت پایه و ایجاد تحرک ورزشی در مناطق و محلات است که متأسفانه از نبود کمترین امکانات و اماکن ورزشی رنج می‌برند».چرا مخالف تیمداری والیبال شهرداری ارومیه هستم؟

اندر خم یک هیاهوی بیهوده

در سال های گذشته هم که شهرداری ارومیه تیم داری والیبال را بر عهده داشت، عملکرد مالی آن شفاف نبوده و تیم نه تنها در سطح ملی مقام قهرمانی را در کارنامه خود ندیده بلکه از اوایل دهه ٨٠ تا اواخر دهه ٩٠ هم فقط چند مقام دومی و سومی کسب کرده است. شهری که از آن به عنوان پایتخت والیبال ایران نام برده می شود اما تا کنون نتوانسته لایق این نام باشد.

در این وضعیت که حاشیه نشینی در کلان شهر ارومیه بیداد می کند و مشکلات زیاد دیگری دامان شهر را گرفته است، صرف هزینه کرد برای تیمداری در این اوضاع عجیب به نظر می رسد!! و باید گفت؛ «چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است»، اما انگار شورا و شهرداری ارومیه غیر از این می اندیشند.تیمداری شهرداری ارومیه؛ چراغی است که به خانه روا نداشتند!

گزارش/ تانیا شعفی

*در کردپرس بیشتر بخوانید؛

آتش‌نشانی ارومیه تجهیزات مقابله با گازهای سمی و خطرآفرین را ندارد!

شورای پریشان شهر ارومیه/

شورای شهر ارومیه از شعار تا عمل

ساز ناکوک و اصرار بیجا؛ تیم والیبال شهرداری ارومیه نیامده حذف شد!

کد خبر 43084

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha