نیروهای پیشمرگ به کرکوک باز خواهند گشت

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سخنگوی فرماندهی عملیات نیروهای مشترک عراقی با اشاره به خروج کامل نیروهای حشدالشعبی از کرکوک، تاکید کرد که نیروی پیشمرگ به این شهر بازمی گردد و در حفظ امنیت کرکوک مشارکت می کند.

به گزارش کردپرس، سرتیپ یحیی رسول در گفتگو با SNN اعلام کرد که نیروی پیشمرگ به شهر کرکوک بازمی گردد و در آینده به عنوان بخشی از سیستم دفاعی عراق در حفظ امنیت کرکوک و دیگر مناطق مورد مناقشه(مناطق کردستانی خارج از مرزهای اقلیم کردستان) مشارکت می کند.

وی افزود که تا کنون هیچ گفتگویی در مورد نحوە مشارکت نیروی پیشمرگ در تامین امنیت کرکوک و مناطق استقرار این نیرو، انجام نشده است.

شب گذشتە نیز حیدر عبادی نخست وزیر عراق اعلام کرد که نیروهای پیشمرگ به بخشی از مناطق مورد مناقشه بازمی گردند، اما بدون سلاح های سنگین.

سرتیپ یحیی رسول در ادامە خاطر نشان ساخت که نیروی پیشمرگ در بازگشت به این مناطق نباید سلاح های سنگین به همراه داشتە باشد؛ چرا که وظیفە این نیرو حفظ امنیت این مناطق است و سلاح سنگین نیز مختص موقعیت های جنگی است.

وی تاکید کرد که در حال حاضر هیچ یک از نیروهای حشدالشعبی در کرکوک باقی نمانده اند و فقط نیروهای پلیس فدرال عراق و نیروهای ضد ترور در شهر حضور دارند.

یحیی رسول با اشاره به اینکه ارتش عراق در اطراف کرکوک مستقر شده، گفت که اخبار مربوط به استخدام ساکنین کرکوک در صفوف ارتش عراق، توسط وزارت دفاع این کشور، کذب و عاری از حقیقت است.

کد خبر 47498

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha