دیدار سرکنسول ایران در اربیل با مسئول روابط خارجی حزب دمکرات کردستان عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان - سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل، در دیدار مسئول روابط خارجی حزب دمکرات کردستان گفت که علیرغم وجود برخی تفاوت آرا، ایران هرگز دولت و مردم اقلیم کردستان را به عنوان دشمن خود ندیده و نمی بیند.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت رسمی حزب دمکرات کردستان (پارتی)، هوشیار سیویلی مسئول روابط خارجی حزب دمکرات کردستان با مرتضی عبادی سرکنسول ایران در اربیل و هیئت همراه وی، دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار روابط خارجی حزب دمکرات و وقایع چند ماه اخیر و تبعات و تاثیرات آن ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سیویلی با تاکید بر جغرافیا و مرز مشترک میان ایران و اقلیم کردستان و تاریخ و منافع مشترک طرفین، گفت که حفظ روابط دوستانه میان ایران و اقلیم کردستان و تقویت این روابط ضروری است؛ همچنانکه پیشتر در یک سنگر علیە دشمن مشترک جنگیده اند و قربانی داده اند.

وی افزود که جمهوری اسلامی ایران در مقاطع مختلف و مهم همکار و حامی اقلیم کردستان بوده است و لازم است که برای رسیدن به آینده روشن و منافع مشترک، هر دو طرف در راستای اعتماد سازی و درک متقابل تلاش کنند.

سیویلی تاکید کرد که اقلیم کردستان خواستار روابط دوستانه و حسنه و هماهنگی بیشتر با ایران است و امیدوار است که تهران نیز چنین نظری داشته باشد.

مرتضی عبادی نیز تاکید کرد که ایران هرگز دولت و مردم اقلیم کردستان را به عنوان دشمن خود ندیده و نمی بیند و بدون شک در خصوص برخی مسائل تفاوت آرا میان طرفین وجود دارد، اما این تفاوت ها هرگز موجب اختلاف و دوری میان ایران و اقلیم کردستان نمی شود.

وی با اشاره به روابط دوستانه و سابقه مبارزاتی مشترک طرفین در گذشته، تاکید کرد که جمهوری اسلامی برای هرگونه کمک و همکاری و استفاده از روابط خود به منظور حل مشکلات و اختلافات میان اربیل و بغداد آمادگی دارد و بر این باور است که تنها راه حل این اختلافات نیز گفتگو و مذاکره است.

طرفین همچنین تاکید کردند که لازم است برای نزدیک ساختن نظرات و عادی سازی و تقویت روابط اربیل و تهران، در جهت ثبات منطقه تلاش کنند.

کد خبر 49616

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha