جدیدترین کتاب فرهنگ نویس مهابادی در حوزه ی فرهنگ خوراک منتشر شد

سرویس آذربایجان غربی- صلاح پایانیانی محقق و فرهنگ نویس مهابادی کتاب جدید خود را با نام (فه رهه نگی خورد و خوراک) منتشر کرد

پایانیانی محقق و فرهنگ نویس کرد (پنجشنبه ۲۴) خرداد در گفت و گو با خبرنگار کردپرس گفت: کتاب (فه رهه نگی زاره کی موکریان) ویژه فرهنگ (خورد و خوراک) انتشارات سرای هیمن در هزار جلد به چاپ رسیده است.

وی افزود: این کتاب قطع وزیری و در ۳ بخش( نان، خوراک و لبنیات) و در ۵۲۲ صفحه آماده و منتشر شده است.

این فرهنگ نویس مهابادی گفت: کتاب فرهنگ تخصصی (خورد و خوراک) کلمات، اصطلاحات، مفردات، مثال و حکم و چند صفحه عکس رنگی در حوزه نان، خوراک و لبنیات منطقه ی مکریان را بر اساس ترتیب حروف الفبا در بر می گیرد.

صلاح پایانیانی محقق و فرهنگ نویس، متولد 20 فروردین ۱۳۵۷ درمهاباد است. تالیفات وی حاصل بیش از ۲۰ سال مطالعات و پژوهش‌های میدانی به‌منظور مکتوب کردن فرهنگ شفاهیِ مردمان کُرد در گسترهٔ ادبی و واژگانیِ منطقهٔ مُکریان در قالب چندین مجلد فرهنگ با عنوان اصلیِ "فه‌رهه‌نگی زاره‌کی موکریان" (به فارسی: فرهنگ شفاهیِ مُکریان) است.

حاصل تلاش‌های او تألیفات متعدد در این راستا است. از پایانیانی، افزون بر مجلدات مرتبط به کودکان و زنان، تاکنون ۶ جلد از فرهنگ شفاهی مُکریان (تا پایان حرف «خ») چاپ و منتشر شده‌است.

کد خبر 61254

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha