کُردها داوطلبانه منبج سوریه را ترک می کنند

سرویس جهان- نماینده کردهای سوریه در آمریکا می گوید کردها نمی خواهند با مقاومت در برابر تحویل منبج به نیروهای طرفدار ترکیه، این شهر به عفرین دیگری تبدیل شود.

به گزارش کردپرس، 21 روز پیش، آمریکا و ترکیه بر سر خروج نیروهای کُرد از شهر سوری منبج توافق کردند زیرا ترکیه نمی خواهد کُردها بر این منطقه و دیگر مناطق این کشور تسلط داشته باشند. این دو کشور عضو پیمان ناتو بر سر زمان خروج نیروهای کرد سوریه از این شهر هم به توافق رسیده اند.

کردهای سوریه ضمن ابراز نگرانی از توافق آمریکا با ترکیه به طور ضمنی رضایت خود را با خروج از این شهر و بخش های تحت کنترل خود در غرب فرات اعلام کرده اند. سینم محمد، نماینده کردهای سوریه در آمریکا ضمن ابراز نارضایتی از توافق ترکیه و آمریکا بر سر منبج، به اندیشکده نشنال اینترست گفته است این توافق فقط میان ترکیه و آمریکا حاصل شده و هیچ نماینده ای از کردها و اعراب این منطقه در آن مشارکت نداشته اند.

وی درباره موضع کردها پیرامون خروج نیروهایشان از منبج، از ناگزیر بودن این انتخاب خبر داد زیرا به گفته وی کُردها نمی خواهند با مقاومت در برابر خروج از این شهر، اجازه دهند منبج نیز به سرنوشت عفرین دچار شود.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 61900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha