العبادی: برای تفاهم درباره معاملات مالی با ایران، یک هیئت را به آمریکا می‌فرستیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نخست وزیر عراق از توافق با یک شرکت آلمانی برای توسعه بخش انرژی کشورش و تصمیم دولت برای اعزام یک هیئت به آمریکا با هدف تفاهم در رابطه با معاملات مالی با ایران خبر داد.

به گزارش کردپرس به نقل از السومریه نیوز، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق شامگاه امروز (سه شنبه) در کنفرانس خبری هفتگی خود تاکید کرد که کشورش مخالف هر گونه تحریم اقتصادی علیه هر کدام از کشورهای جهان می باشد و این موضع راهبردی آن به شمار می آید.

نخست وزیر عراق در این باره اظهار داشت: قصد داریم یک هیئت را به آمریکا بفرستیم تا در رابطه با معاملات مالی با ایران به تفاهم دست یابیم.

در رابطه با وضعیت سیاسی عراق نیز، العبادی ضمن ابراز امیدواری نسبت به تشکیل بزرگ ترین فرا‌کسیون در پارلمان جدید این کشور با هدف روی کار آمدن دولت دارای توانایی تحقق خواسته های شهروندان و منافع کشور، خواستار عدم استفاده از ابزارهای غیر قانونی و غیر اخلاقی از قبیل تهدید و تطمیع برای اعمال فشار بر نامزدهای راه یافته به پارلمان شد.

نخست وزیر عراق همچنین از توافق با شرکت زیمنس آلمان برای توسعه بخش انرژی کشورش با هدف تامین 24 ساعته برق برای شهروندان خبر داد.

العبادی در پاسخ به پرسشی درباره تعیین مهلت زمانی برای پایان بحران های استان های مختلف عراق به ویژه بصره نیز ضمن تاکید بر این که بحران های کنونی مربوط به امروز نیستند و حل و فصل آنها نیز نیازمند ادامه تلاش و همبستگی همگان می باشد، تصریح کرد: نمی توان مسئولیت کامل بحران ها را بر عهده دولت های کنونی گذاشت.

کد خبر 85535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha