جلسه ویژه پارلمان عراق درباره بصره فردا با حضور العبادی برگزار می‌شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان- به دنبال درخواست ائتلاف سائرون، رئیس سِنی پارلمان جدید عراق از نمایندگان خواست که در یک جلسه ویژه در رابطه با اوضاع بصره با حضور نخست وزیر این کشور شرکت کنند.

به گزارش کردپرس به نقل از موازین نیوز، پارلمان عراق ظهر امروز (جمعه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که محمد علی زینی، رئیس سِنی پارلمان جدید در پاسخ به درخواست 54 نماینده، دستور برگزاری یک جلسه ویژه جهت بررسی اوضاع بحرانی و ناآرامی های استان بصره در جنوب این کشور را صادر کرده است.

پارلمان عراق در بیانیه خود در این باره تاکید کرده که قرار است جلسه مذکور راس ساعت 13 ظهر فردا (شنبه) به وقت محلی (14:30 به وقت تهران) با حضور حیدر العبادی، نخست وزیر این کشور و وزرای ذی ربط برگزار شود و در جریان آن نیز مشکلات، راه حل ها و تحولات اخیر استان مرزی و نفت خیز بصره مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

این در حالی است که سه تن از نمایندگان ائتلاف سائرون وابسته به مقتدی صدر، رهبر جریان صدر شب گذشته یک درخواست رسمی حامل امضای 51 نماینده پارلمان جدید عراق را تحویل زینی دادند و در آن به صورت رسمی تشکیل جلسه علنی و فوق العاده پارلمان با حضور العبادی و شماری از وزرای کابینه و مسئولان بصره حداکثر تا یک شنبه هفته آینده برای رسیدگی به مشکلات این استان را خواستار شدند.

یادآور می شود که صدر ظهر دیروز (پنج شنبه) طی سخنانی در همین زمینه، خواستار تشکیل جلسه علنی و فوق العاده پارلمان با حضور نخست وزیر و وزرای کشور، بهداشت، منابع آب، مسکن و برق عراق و همچنین استاندار و رئیس شورای محلی استان بصره برای اطلاع مردم از مسائل در جریان و ایجاد راه حل های فوری و ریشه ای برای حال و آینده این استان شده و تاکید کرد که در غیر این صورت همه مسئولان مذکور باید بی درنگ از سمت های خود استعفا دهند.

کد خبر 86040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha