رئیس ائتلاف فتح خواستار کنترل کامل عراق بر پایگاه های عین الاسد و حریر شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – رئیس ائتلاف فتح خواستار کنترل کامل بر آسمان عراق و بازگرداندن پایگاههای هوایی به کنترل نیروهای امنیتی و نظامی این کشور شد.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، هادی عامری با صدور بیانیه ای بر اهمیت دستیابی به نتایج ملموسی در نشست کمیته های فنی بین عراق و واشنگتن با هدف تحقق خواسته ملت عراق در زمینه حاکمیت کامل ملی و خروج نیروهای رزمی بیگانه از این کشور در اسرع وقت و براساس جدول زمان بندی مشخص تأکید کرد.

عامری همچنین تصریح کرد: باید پایگاههای هوایی عراق در عین الاسد و حریر به طور کامل در کنترل نیروهای عراقی قرار گیرد و عراق به طور کامل بر آسمانش سلطه پیدا کند و به نقض مستمر حریم هوایی اش توسط پهپادها پایان داده شود.

یادآور می شود عراق و آمریکا در هفتم آوریل گذشته با صدور بیانیه ای از توافق درباره تغییر مأموریت نیروهای آمریکایی و ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش به "استشاری – آموزشی" خبر دادند.

همچنین طرفین در سومین دور مذاکرات استراتژیک بین دو کشور درباره خروج نیروهای رزمی از عراق براساس جدول زمانبندی شده مورد توافق طرفین در "مذاکرات فنی آتی" تأکید کردند.

یادآور می شود حدود سه هزار نیروی ائتلاف بین المللی برای مبارزه با تشکیلات تروریستی داعش در عراق حضور دارند که 2500 تن از آنها نیروهای آمریکایی می باشند. محل استقرار نیروهای خارجی در عراق بارها مورد حملات راکتی قرار گرفته است.

کد خبر 10087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha