صباحات تونجل و 14 زندانی سیاسی کرد دیگر دست به اعتصاب غذا زدند

سرویس ترکیه - صباحات تونجل، رئیس مشترک زندانی حزب مناطق دموکراتیک ترکیه به همراه 14 زندانی سیاسی کرد دیگر در حمایت از لیلا گوون در زندان از امروز 1 دسامبر 2018 اعتصاب غذا آغاز کرده اند.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری Diken، در پی اعتصاب غذای نامعلوم لیلا گوون، نماینده زندانی حکاری در پارلمان ترکیه از حزب دموکراتیک خلق ها بر اساس اطلاعات به دست آمده صباحات تونجل، رئیس مشترک زندانی حزب مناطق دموکراتیک ترکیه به همراه 14 زندانی سیاسی کرد دیگر در حمایت از لیلا گوون در زندان از امروز 1 دسامبر 2018 اعتصاب غذا آغاز کرده اند.

لیلا گوون که در زندان دیاربکر به سر می برد از 7 نوامبر 2018 در اعتراض به حصر عبدالله اوجالان رهبر دربند PKK و وضعیت نامعلوم وی در زندان امرالی اعتصاب غذای نامعلومی را آغاز کرده است. وی 24 روز است که در این اعتصاب غذا به سر برده و صباحات تونجل به همراه 14 زندانی سیاسی کرد دیگر امروز با انتشار پیامی عنوان کرده اند: به منظور تامین سلامتی، امنیتی و آزادی عبدالله اوجالان باید هر چه سریعتر به حصر او پایان داده شود. با این تفکر در زندان زنان به همراه 14 زندانی دیگر اعتصاب غذای 10 روزه را آغاز کرده ایم. با دعوت از تمام مردمان کرد و بخش های دموکراسی به حمایت از این تصمیمات می خواهیم تا مبارزه در راه دموکراسی و آزادی را توسعه ببخشند.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 100895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha