زور دادستان ها فقط به HDP  می رسد / از جنایات افشا شده حزب حاکم چشم پوشی می کنند

سرویس ترکیه - مدحت سنجر در پایان دادگاه امروز کوبانی به لزوم پایان دادن به دولت مافیا و غارت تاکید کرد.

به گزارش کردپرس، سومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده اعتراض های کوبانی امروز در زندان سینجان در حالی آغاز شد که صلاح الدین دمیرتاش رئیس پیشین حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) از شرکت در این دادگاه اجتناب کرد.

بنابر خبر قارینچا، پس از جلسه دادگاه که تا ساعات عصر ادامه یافت، مدحت سنجر رئیس مشترک HDP با اشاره به این که از ابتدا تا انتهای این پرونده ساختگی است گفت: «ما می دانیم که هیات حاکمه دادگاه این کیفر خواست را نخوانده است. همچنین می دانیم که این کیفرخواست کجا و چگونه تهیه شده است. این کیفرخواست در مراکز تاریک حکومت ساخته شده است.»

سنجر با تاکید دوباره بر این که پرونده کوبانی یک توطئه است که توسط قدرت سیاسی برای انتقام گیری آماده شده است گفت: «ما در سالن دادگاه و در همه عرصه های سیاسی دموکراتیک به فاش کردن حقایق ادامه خواهیم داد.»

سنجر با یادآوری افشاگری های اخیر صدات پکر رئیس مافیای متواری ترکیه و رسوایی های اخیر وزارت کشور و اداره امنیت ترکیه گفت: «این همه افشاگری درباره جنایت های حزب حاکم شده اما هیچ دادستانی تحقیق درباره این موضوع را آغاز نکرده است. زور آنها فقط به HDP و مردم کرد می رسد و سنگین ترین مجازات ها را بر اساس ادعاهای ساختگی شان علیه HDP و مردم کُرد اعمال می کنند.»

او ادامه داد: «پرونده توطئه آمیز آنها هم پوششی برای پنهان کردن میلیاردها دلاری است که از سفره مردم دزدیده اند. تا زمانی که به این پایان ندهیم، نه می توانیم ماهیت سامان حکومتی که مافیایی شده است و نه پیامدهای سیستم اقتصادی بر مبنای دزدی و غارت را ببینیم.»

دادگاه کوبانی دو روز دیگر ادامه خواهد داشت.

کد خبر 10097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha