نخست وزیر عراق قادر به انجام همه کارها بر اساس میل و اراده خود نیست

سرویس عراق و اقلیم کردستان - فوزی حریری رئیس دیوان ریاست اقلیم کردستان با اشاره به این که اطمینان یافتیم 320 میلیارد دینار پرداخت خواهد شد، تصریح کرد: نخست وزیر عراق قادر به انجام همه کارها بر اساس میل و اراده خود نیست.

به گزارش کردپرس، بگه نقل از سایت خبری آوینه، فوزی حریری رئیس دیوان ریاست اقلیم کردستان در گفتگو با رسانه های حزب دمکرات (پارتی) گفت که به آن ها قول پرداخت 320 میلیارد دینار به اقلیم طی هفته جاری داده شده است.

وی ضمن اشاره به این که هم اکنون نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان و مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم در حال رایزنی با مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق و طرف های دیگر هستند، تصریح کرد: باید دانست که نخست وزیر عراق قادر به انجام همه کارها بر اساس میل و اراده خود نیست.

شایان ذکر است پیشتر جمال کوچر عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عراق، اعلام کرده بود مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق، وعده داده که مبلغ 320 میلیارد دیناری را که چند ماه پیش، با مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان، بر سر پرداخت آن توافق کرده، به اقلیم پرداخت می کند، اما با این حال هنوز انجام این کار آن قطعی نیست.

عضو فراکسیون اتحاد اسلامی در مجلس عراق، افزود با وجود اینکه مجلس عراق، قانون استقراض دولت را تصویب کرده، اما نمی تواند به دولت فرمان دهد که بودجه را به چه طرفی پرداخت کند و یا اینکه بودجه کدام را طرف را قطع کند و دولت باید در این زمینه تصمیم گیری کند و به همین دلیل قانون استقراض نمی تواند مانع کاظمی در پرداخت بودجه به اقلیم کردستان شود.

کد خبر 1013

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha