تنها هدف نظامی آمریکا در سوریه شکست دادن داعش است

سرویس جهان- برت مک گورک، نماینده ویژه ریس جمهور آمریکا در ائتلاف ضدداعش می گوید کشورش به جز شکست دادن داعش، هدف نظامی دیگری در سوریه ندارد.

به گزارش کردپرس، مقامات آمریکایی بارها اعلام کرده اند که هدف اصلی آنها از حضور در سوریه شکست دادن داعش است. حتی دونالد ترامپ، ریس جمهور آمریکا بهار گذشته با توجه به ضعیف شدن داعش، از بیرون بردن هرچه سریعتر نیروهای کشورش از سوریه خبر داد.

اما آمریکا بعدا اعلام کرد که هدف دیگری نیز در سوریه دارد و آن مقابله با نفوذ برخی کشورها از جمله ایران در سوریه و نیز حل بحران در سوریه است.

اما به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، برت مک گورک، نماینده ویژه آمریکا در ائتلاف ضدداعش گفته است آمریکا تنها یک هدف نظامی را در سوریه دنبال می کند که آن هم شکست دادن داعش است.

وی در نشست جهانی دوحه افزود: در مورد ماموریت نظامی در سوریه که در آنجا نیروی نظامی داریم، ماموریت نظامی ما شکست داعش است، هیچ ماموریت نظامی دیگری نداریم.

البته وی اشاره کرد که آمریکا به غیر از ماموریت نظامی فوق، اهداف دیگری را نیز در سوریه دنبال می کند که با اعزام برخی دیپلماتها و حضور آنها در کنار نیروهای نظامی آمریکا در سوریه، به دنبال حفظ ثبات این کشور است.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 101739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha