میزان استفاده از ماسک در ارومیه به 90 درصد رسید

سرویس آذربایجان غربی- رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: تنها راه مقابله با ویروس ، رعایت پروتکل های بهداشتی خیلی ساده یعنی شستن دست ها ، ماسک زدن ، فاصله گذاری، تهویه اتاقها و عدم تجمع بیشتر از 5 نفر در اتاق های بسته است و خوشبختانه در بررسی که از ارومیه داشتیم میزان استفاده از ماسک به 90 درصد رسیده است .

به گزارش کردپرس، دکتر جواد آقازاده در خصوص پروژه های عرصه سلامت به وب دا گفت: با آغاز کووید 19 در استان 120 تخت ویژه را راه اندازی کردیم و اخیرا معاون درمان وزارت بهداشت و هیات امنا کمک هایی را کردند تا با توجه به موج سوم بیماری مراکز ویژه راه اندازی شود و تخت های جدید به عرصه خدمات دهی برای مردم برسد .

او افزود: از جمله دیروز15 تخت ویژه در نقده افتتاح کردیم و در هفته گذشته نیز 5 تخت ICU در اشنویه راه اندازی شد. در ارومیه بیمارستان300 تختخوابی زنان که انشاالله در عرض یکی دو ماه به مرحله افتتاح رسیده و بهره برداری خواهد شد حدود 50 تخت ویژه در اختیار مردم قرار خواهد گرفت .

دکتر آقازاده اضافه کرد: پروژه بیمارستان تکاب را پیگیری می کنیم و در عرض یک ماه آینده به مرحله افتتاح برسانیم .

در ادامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: پروژه هایی که شروع خواهیم کرد علی رغم بحث کرونا و گرفتاری هایی چون کمبود اعتبارات ادامه دارد ولی ما از توسعه بخش درمان و بخش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی غافل نشدیم تلاش می کنیم بیمارستان هایی که نیمه تمام هستند را به بهره برداری برسانیم .

او بیان کرد: بیمارستان جدید600 قابل ارتقا به 1000 در دست طراحی ، مشاور سپاری و پیمان سپاری است تا بتوانیم این پروژه را شروع کنیم تا در آینده نزدیک مردم از خدمات این بیمارستان نیز استفاده کنند .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه در خصوص وضعیت بیماری کرونا گفت: وارد موج سوم کرونا شده ایم که یکی از علت های اصلی آن شرکت کردن در تجمعات و مراسم های مختلفی بوده که اتفاق افتاده است . هموطنان عزیز باید از شرکت در تجمعات خودداری کنند، چون یکی از علل انتقال ویروس و شیوع کروناست.

آقازاده در پایان اظهار داشت: خوشبختانه توانسته ایم موج سوم را مدیریت کنیم بطوری که در استان ما بیماری نبود که تخت نداشته باشد یا دارو نداشته باشد ، بر اساس آن پروتکل های وزارت بهداشت و درمان در بخش تخت و آی سی یو مشکلی پیدا نکردیم و حالا به مرحله ای رسیده ایم که با توجه به این محدودیت ها که اعمال شده و از مردم تشکر ویژه دارم چون خوب همکاری کردند و مسئولین نیز همت کردند و میزان شیوع در استان ما کم کم پایین می آید هر چند همچنان در بعضی شهرها دارد بالا می رود .

کد خبر 1023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha