تزریق ۴۸ هزار دوز واکسن کرونا در کردستان/90 درصد کادر درمان واکسن دریافت کردند

سرویس کردستان - معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تاکنون ۷۴ هزار دوز واکسن کرونا وارد استان شده که از این میزان ۴۸ هزار دوز به گروه های هدف از جمله کادر بهداشتی و درمانی، بیماران صعب‌العلاج و سالمندان تزریق شده است.

به گزارش کِرد پرس، ابراهیم قادری اظهار کرد: ۶ هزار و ۲۵۶ نفر هر ۲ دوز واکسن را دریافت کرده اند و پوشش واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان استان بیش از ۹۰ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه به ۵۲ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال استان واکسن تزریق شده است، افزود: واکسیناسیون‌ سالمندان ۷۰ سال به بالا از دیروز در استان آغاز شده و این افراد می‌توانند در سامانه وزارت بهداشت به آدرس salamat.gov.it برای نوبت‌دهی واکسیناسیون ثبت‌نام کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به روند اجرای نوبت‌دهی هوشمند واکسیناسیون برای گروه سنی بالای ۷۰ سال، ادامه داد: متولدین ۱۳۳۰ به قبل (گروه سنی ۷۰ سال به بالا) برای دریافت نوبت واکسن کرونا ثبت نام کرده و افراد بالای ۷۵ سال نیز می‌توانند برای واکسیناسیون به مراکز جامع سلامت مراجعه کنند ولی در صورت ثبت نام، امکان نظم دهی بیشتر و عدم اتلاف وقت مراجعه کنندگان وجود خواهد داشت.

قادری یادآور شد: همه افراد ثبت‌نام شده به ترتیب سنی به صورت هوشمند نوبت‌دهی خواهند شد و محل و زمان دقیق واکسیناسیون به هر فرد از طریق پیامک اعلام می‌شود.

وی بیان کرد: افرادی که واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند در صورت مواجهه با عوارض جدی پس از تزریق واکسن، حتماً مراتب را به مراکز خدمات جامع سلامت و یا مراکز جامع سلامت اطلاع دهند تا بررسی های لازم صورت گیرد ولی خوشبختانه تاکنون عارضه جدی مشاهده نشده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه کرونا همچنان بی رحمانه می‌تازد، گفت: افراد در صورت مواجهه با علایم این بیماری، به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کرده و با پزشک مستقر در این مراکز مشورت کنند.

قادری با بیان اینکه کاهش آمار موارد بستری به‌ علت ابتلا به کرونا، دلیل قانع کننده‌ای برای غفلت از خطرات این ویروس نیست، اظهار کرد: اهمیت ویژه به پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و عدم حضور در دورهمی ها و اماکن عمومی همچنان باید رعایت شود زیرا امکان افزایش مجدد بیماری در جامعه وجود دارد و این مسئله ما را نگران کرده است.

کد خبر 10266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha