عقب‌نشینی جزئی ارتش سوریه و گروه های تحت حمایت ترکیه از حومه منبج

سرویس سوریه - همزمان با ادامه پرواز هواپیماهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا در آسمان منبج، نیروهای ارتش سوریه و شبه نظامیان مورد حمایت ترکیه نیز از برخی مواضع خود در حومه این شهر عقب نشینی کردند.

به گزارش کردپرس، دیده بان حقوق بشر سوریه (SOHR) بعد از ظهر امروز (دوشنبه) ضمن تکذیب گزارش های حاکی از پرواز هواپیماهای جنگی نیروی هوایی ترکیه بر فراز منطقه منبج در حومه شمال شرقی استان مرزی حلب، تأکید کرد که آسمان این منطقه از صبح شاهد پرواز هواپیماهای ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا است.

این نهاد مستقل با یادآوری این که نیروهای ارتش این کشور صبح جمعه گذشته در حومه شمالی و غربی شهر منبج و در خط تماس میان نیروهای شورای نظامی منبج و نیروهای کرد از یک سو و نیروهای نظامی ترکیه و گروه های شبه نظامی وابسته به آن از سوی دیگر مستقر شده بودند، تأکید کرد که آنها از بیشتر مناطق محل استقرار خود عقب نشینی کرده اند.

دیده بان حقوق بشر سوریه در این باره تأکید کرد که نیروهای ارتش این کشور برای آن که هیچ گونه اصطکاکی با نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه پیدا نکنند، از حومه شمالی و شمال غربی شهر منبج عقب نشینی کرده اند و در نتیجه حضور آنها در حال حاضر در حومه غربی این شهر و به صورت مشخص در منطقه العریمه خلاصه می شود.

این در حالی است که بنا بر اعلام این نهاد، نیروهای آمریکایی نیز با وجود تهدیدهای اخیر ترکیه مبنی بر انجام عملیات نظامی در منبج، همچنان به گشت زنی خود در حومه این شهر ادامه می دهند.

دیده بان حقوق بشر سوریه همچنین گزارش داد که گروه های شبه نظامی مورد حمایت ترکیه طی 24 ساعت گذشته با سلاح های سنگین و نیمه سنگین، مواضع نیروهای شورای نظامی منبج را در منطقه ساجور در حومه منبج هدف قرار دادند.

شبه نظامیان سوری وابسته به ترکیه همزمان حالت آماده باش خود در حومه منبج را به حالت تعلیق درآورده و عناصر وابسته به آنها نیز به مواضع قبلی خود پیش از اعلام حالت آماده باش عقب نشینی کردند.

کد خبر 102801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha