پافشاری قربانیان بمباران شیمیایی حلبچه بر دریافت غرامت از بغداد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- جمعیت قربانیان بمباران شیمیایی حلبچه با ارائه درخواستی به فراکسیون های کردستانی مجلس عراق، خواستار اقدام مجلس برای اجرای حکم دادگاه جرائم عراق و مصوبه مجلس در مورد پرداخت غرامت به این قربانیان و بازماندگان آنان شدند.

به گزارش کردپرس، در یادداشتی که از سوی جمعیت قربانیان بمباران شیمیایی حلبچه، به فراکسیون های کردستانی مجلس عراق داده شده، ضمن اشاره به کوتاهی های نمایندگان کرد ادوار گذشته مجلس، در پیگیری پرونده پرداخت غرامت به قربانیان بمباران شیمیایی حلبچه تأکید شده است که فراکسیون های کردستانی مجلس باید در این خصوص اقدامات و رسیدگی لازم را انجام دهند.

در این یادداشت از نمایندگان کرد مجلس عراق خواسته شده است، تمام تلاش خود را برای اجرای حکم دادگاه عالی عراق و مصوبه مجلس این کشور در مورد پرداخت غرامت به قربانیان بمباران شیمیایی حلبچه به کار بگیرند.

طبق خبر نمایندگان احزاب اتحادیه میهنی، جنبش تغییر، نسل نو و اتحاد اسلامی، آمادگی خود را برای اجرای درخواست جمعیت قربانیان بمباران شیمیایی حلبچه اعلام کرده و تصمیم به تشکیل کمیته ای ویژه در مجلس به منظور پیگیری پرونده پرداخت غرامت از سوی دولت عراق به شهروندان حلبچه شدند.

جمعیت قربانیان بمباران شیمیایی حلبچه پیشتر نیز و در ادوار گذشته مجلس عراق، چندین بار با ارائه یادداشت های مشابه، به مجلس و دیگر نهادهای مربوطه در دولت عراق، خواهان دریافت غرامت از بغداد شده اند، اما تاکنون پاسخ قطعی به این درخواست های آنان داده نشده است.

این جمعیت در یادداشت اخیر خود و در راستای تلاش برای تحقق خواست های مردم حلبچه، خواستار دعوت نخست وزیر عراق به مراسم سالگرد بمباران شیمیایی حلبچه به منظور اعلام درخواست قربانیان بمباران شیمیایی حلبچه شده اند.

کد خبر 103036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha