پیدا شدن یکی دیگر از کودکان گمشده حلبچه در ایران

سرویس عراق و اقلیم کردستان- جمعیت قربانیان بمباران شیمیایی حلبچه، اعلام کرد که یکی از کودکان گمشده حلبچه در ایران و شهر قم پیدا سده و به زودی آزمایش های DNA برای تعیین هویت و یافتن خانواده واقعی وی انجام می شود.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری اس. ان. ان، لقمان عبدالقادر رئیس جمعیت قربانیان بمباران شیمیایی حلبچه، در نشستی خبری اعلام کرد که تلاش های این جمعیت برای یافتن کودکان گمشده حلبچه ای ادامه دارد و در این راستا یکی از این کودکان در ایران و در شهر قم پیدا شده است.

وی افزود که مدارک و مستندات موجود نشان می دهد که این فرد از کودکان گمشده حلبچه بوده و در هنگام بمباران شیمیایی حلبچه در حالی که 7 ماه سن داشته به ایران آورده و توسط خانواده ای ایرانی به فرزندخواندگی گرفته شده است.

لقمان عبدالقادر همچنین گفت که این کودک گمشده حلبچه ای در حال حاضر تحصیلات خود را به پایان رسانده و تشکیل خانواده داده است و با نام محمد امینی در قم زندگی می کند.

وی اعلام کرد که امور اداری مربوط به محمد امینی در نهادها و ادارات اقلیم کردستان انجام شده و دادگاه حلبچه اظهارات وی را ثبت کرده و با حکم دادگاه به زودی آزمایشات تخصصی DNA برای تعیین هویت وی در سلیمانیه انجام می شود و وی تا زمان اعلام نتایج این آزمایش ها به ایران باز می گردد.

پیشتر نیز سازمان کودکان گمشده حلبچه که در زمینه جستجو، یافتن و بازگرداندن این کودکان فعالیت می کند، از افزایش تلاش های خود در این زمینه خبر داده و ماردین محمود رئیس سازمان در گفتگو با سایت خبری اس. ان. ان، اعلام کرد که نماینده این سازمان به منظور انجام دادن اقدامات لازم در راستای جستجوی کودکان گمشده حلبچه ای در ایران به این کشور سفر کرده و هماهنگی های لازم با مقامات مربوطه در ایران را انجام داده و هیئت این سازمان به زودی برای جستجو و یافتن این کودکان به ایران سفر می کند.

تاکنون چندین کودک حلبچه ای در ایران پیدا شده اند و بنا به آخرین آمار ثبت شده، 191 کودک گمشده حلبچه ای از جمله 83 پسر و 108 دختر، در ایران هستند و 74 خانواده حلبچه ای نیز کودکان خود را در جریان بمباران حلبچه گم کرده و برای یافتن آنان تلاش می کنند.

ماردین محمود اعلام کرده که سازمان های مربوطه در ایران نیز اعلام کرده اند که تاکنون تحویل 100 کودک گمشده حلبچه ای به خانواده های ایرانی به عنوان فرزند خوانده ثبت شده است.

کد خبر 103274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha