تلاش برهم صالح برای پایان دادن به تنش میان جریان حکمت و عصائب اهل حق

سرویس عراق و اقلیم کردستان - به دنبال بروز تنش میان جریان حکمت ملی و عصائب اهل حق، رئیس جمهوری عراق با رهبران دو طرف تماس گرفت و از آنها درخواست کرد به جنگ رسانه ای پایان دهند.

به گزارش کردپرس، برخی منابع سیاسی امروز (شنبه) در گفت و گو با شبکه خبری آر تی عربی روسیه اعلام کردند که برهم صالح، رئیس جمهوری عراق شامگاه جمعه با عمار حکیم، رئیس جریان حکمت ملی و قیس خزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل حق تماس گرفته تا در جریان آخرین تحولات مربوط به تنش به وجود آمده میان دو طرف قرار بگیرد.

این منابع عراقی که نام آنها فاش نشده، در این باره تاکید کردند که صالح از حکیم و خزعلی درخواست کرده جنگ رسانه ای علیه همدیگر را متوقف سازند و به دور از رسانه ها با یکدیگر به گفت و گو بپردازند.

به گفته منابع مذکور، رئیس جمهوری عراق در گفت و گو با رهبران حکمت ملی و عصائب اهل حق همچنین بر لزوم پایان اختلاف و تنش به وجود آمده میان دو طرف طی روزهای آینده و عدم برگزاری تظاهرات هواداران خود علیه یکدیگر تاکید کرده است.

این در حالی است که طی روزهای اخیر رسانه های دو طرف جنگ رسانه ای علیه یکدیگر به راه انداختند جایی که شبکه تلویزیونی الفرات وابسته به حکمت ملی، جنبش تحت رهبری خزعلی را به سرقت پالایشگاه نفت بیجی متهم کرده و در سوی مقابل نیز رهبران عصائب اهل حق در شبکه اجتماعی توییتر به انتقاد از حکیم پرداخته و وی را به مزدوری متهم کردند.

به دنبال بروز تنش های اخیر نیز، هر یک از عمار حکیم و قیس خزعلی از هواداران خود خواستند که در اعتراض به اتهامات وارد شده از سوی طرف مقابل، دست به تظاهرات بزنند.

کد خبر 103567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha