عبدالله اوجالان پس از حدود سه سال انزوا با برادر خود دیدار کرد

سرویس ترکیه - انزوای عبدالله اوجالان رهبر دربند PKK که از ژوئن 2016 تاکنون نتوانسته بود با وکلا یا اعضای خانواده خود دیدار کند، پایان یافت و برادرش مهمت اوجالان در زندان جزیره امرالی با وی دیدار کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه جمهوریت، عبدالله اوجالان رهبر دربند حزب کارگران کردستان (PKK) پس از بیش از دو سال و نیم انزوا در زندان جزیره امرالی و عدم صدور مجوز ملاقات برای وکلا و اعضای خانواده اش، با برادرش مهمت اوجالان دیدار کرد.

پروین بولدان، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در پیامی از صفحه شخصی خود در توئیتر با تأیید این خبر عنوان کرد: مهمت اوجالان برادر عبدالله اوجالان امروز با وی دیدار کرده است. وضعیت جسمانی عبدالله اوجالان مساعد است و طی چند روز آینده جزئیات بیشتری در این خصوص به اطلاع همگان خواهیم رساند.

این دیدار در حالی صورت می گیرد که مهمت اوجالان آخرین بار در تاریخ 11 ژوئن 2016 برای دیدار با برادر خود به زندان امرالی رفته بود و از آن تاریخ تا کنون هیچ خبری از عبدالله اوجالان منتشر نشده بود.

لازم به ذکر است، لیلا گوون نماینده زندانی HDP در اعتراض به انزوای طولانی مدت اوجالان اعتصاب غذا کرده بود و امروز در 66مین روز از اعتصاب غذای خود به سر می برد. زندانیان سیاسی کرد در زندان های دیگر ترکیه نیز از اقدام گوون حمایت کرده و دست به اعتصاب غذا زده بودند.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 103577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha