محمت اوجالان: آیا برادرم در جزیره امرالی است؟

سرویس ترکیه - محمت اوجالان برادر رهبر در بند PKK با ابراز نگرانی شدید از وضعیت برادر خود گفت که حتی مطمئن نیست که اوجالان در امرالی باشد یا نه.

به گزارش کردپرس، محمت اوجالان برادر عبدالله اوجالان رهبر در بند حزب کارگران کردستان (PKK) که اکنون 35 ماه است که از برادر بزرگتر خود هیچ گونه خبری ندارد، در مصاحبه ای گفت که نمی داند در جزیره امرالی چه خبر است و حتی نمی داند که آیا برادرش عبدالله در این جزیره هست یا نه.

عبدالله اوجالان اکنون 26 سال است در زندان فوق امنیتی جزیره امرالی در بند است و حالا 35 ماه است که هیچ گونه تماسی با خانواده و وکلای خود نداشته است. او آخرین بار به دنبال انتشار اخباری درباره وضعیت سلامتی اش در 25 مارس 2021 تماسی بسیار کوتاه با محمت اوجالان داشت. تماسی که قطع شد و پس از آن دیگر هیچ گونه اطلاعی از سرنوشت اوجالان در دست نیست.

محمت اوجالان: آیا برادرم در جزیره امرالی است؟

محمت اوجالان در مصاحبه بلندی با محمود آلتین تاش خبرنگار مزوپوتامیا، با اشاره به این که در آخرین دیدار حضور با برادرش که در سال 2019 در جزیره امرالی داشته، اوجالان پیام های مهمی به او داده است، گفت: «برادرم گفت، شما باید با هر کسی که به یافتن راه حل برای تحقق حقوق مردم کردستان نزدیک می شود، گفتگو و مذاکره کنید. برای ما فرقی میان حزب عدالت و توسعه (AKP)، حزب جمهوری خواه خلق (CHP) و سایر احزاب نیست. همه آنها یکی هستند. ما طرف هیچ یک از احزاب ترکیه نیستیم. سیاست ما باید بر این اساس عمل کند.»

محمت اوجالان با انتقاد از سکوت اهالی سیاست و فرهنگ درباره انزوای اجباری اوجالان، گفت: «تا کنون هیچ یکی از چهره های مشهور سیاسی یا ادبی به انزوای اجباری علیه اوجالان اشاره نکرده اند. تنها کسی که این موضوع را به زبان آورد مردان یانارداغ بود که او را هم به زندان انداختند.»

محمت اوجالان: آیا برادرم در جزیره امرالی است؟

محمت اوجالان در ادامه با بیان این که هیچ خبری از 4 زندانی در بند زندان امرالی در دست نیست، گفت: «اصلا ما نمی دانیم که آیا این ها زنده هستند یا مرده؟ وجود دارند یا نه؟ ما باید از سرنوشت رهبران کرد درس بگیریم. این که چه بر سر شیخ سعید و سید رضا آمد و کجا هستند؟»

محمت اوجالان برادر رهبر در بند PKK در پایان با اشاره به کارزار راهپیمایی آزادی برای اوجالان و یافتن راه حل برای مسئله کرد، که از ابتدای ماه فوریه (دو هفته پیش) آغاز شده است و امروز به پایان می رسد، از همه مردم دموکراسی خواه و خواهان برابری خواست تا در این کارزار شرکت کنند و از آن حمایت کنند.

کد خبر 2767009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha