۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶

رانش زمین در معدن چوپلر ارزنجان؛ شماری از کارگران مفقود شدند + فیلم

جریان رود صبرلی به سمت فرات به دلیل نشت سم سیانید بسته شد
رانش زمین در معدن چوپلر ارزنجان؛ شماری از کارگران مفقود شدند + فیلم

سرویس ترکیه - بر اثر رانش زمین در معدن طلای چوپلر در ارزنجان دست کم 9 کارگر مفقود شده و مسیر رود صبرلی به سمت فرات به دلیل احتمال نشت سم سیانید بسته شد.

به گزارش کردپرس، بر اثر رانش زمین در معدن طلای چوپلر در نزدیکی شهرستان ایلیچ در استان ارزنجان ترکیه دست کم 9 کارگر زیر خروارها خاک مدفون شدند، همچنین جریان رود صبرلی به سمت فرات به دلیل احتمال نشت سم سیانید بسته شد.

بنا بر گزارش روزنامه جمهوریت، روز سه شنبه در ساعت 14:28 به دعلت رانش زمین در معدن طلای ایلیچ تقریبا 10 میلیون متر مکعب خاک با سرعتی زیاد از شیب 200 متری به پایین سرازیر شد. شماری از کارگران در زیر این انبوه خاک مدفون شدند. 

به نوشته برخی از رسانه ها از جمله مزوپوتامیا، منابع محلی گفته اند که شمار کارگران مفقود شده بیش از 9 تن است.

در حالی که عملیات امداد و نجات در منطقه و با حضور نزدیک به 400 تن از نیروهای امداد و نجات در جریان است، با گذشت  ساعت هنوز خبری از کارگران مفقود شده به دست نیامده است.

علی یرلیکایا، وزیر کشور ترکیه در گفتگو با رسانه ها گفت که از زمان وقوع رانش زمین خبری از 9 کارگر مفقودی یافته نشده است و گمان می‌رود که آنها در زیر خاک مدفون شده اند.

کارشناسان محیط زیست نیز نسبت به ریخته شدن سم سیانید که در جریان پردازش طلا مورد استفاده قرار می گیرد، به جریان رود منتهی به فرات هشدار داده و گفته اند که این اتفاق به معنای پایان زندگی در حواشی فرات است.

خبرگزاری آناتولی از ارگان های رسانه ای دولت ترکیه امروز در گزارشی به نقل از وزارت محیط زیست و شهرسازی اعلام کرد که در نمونه های گرفته شده از رودهای صبرلی و چوپلر که به فرات می ریزند، آلودگی مشاهده نشده است. با این حال گزارش ها حاکی از بسته شدن مسیر رود صبرلی به سمت فرات هستند. 

همچنین 4 تن از مدیران میدانی مسئول معدن چوپلر نیز به دستور دادستانی ارزنجان بازداشت شدند.

استانداری درسیم، استان مجاور ارزنجان مسیرهای ورودی به سمت ارزنجان را مسدود کرد. 

کد خبر 2766983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha