از نتیجه مذاکرات F-16 خرسندیم/امسال مواضع نظامی خود را در کردستان عراق تکمیل می کنیم

سرویس ترکیه - اردوغان در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از نتایج مذاکرات خرید F-16 از آمریکا از تکمیل مواضع نظامی کشورش در خاک اقلیم کردستان در تابستان آتی خبر داد.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در سخنانی پس از نشست هیات دولت ترکیه در کاخ ریاست جمهوری این کشور در بش تپه آنکارا با اشاره به خواست های ترکیه از ایالات متحده برای خرید جنگنده های F-16 از این کشور، از نتایج این درخواست ابراز خرسندی کرد. او همچنین با تکرار این که اجازه تشکیل ترورستان را در اقلیم کردستان نخواهد داد، گفت که تابستان آتی مواضع نظامی ترکیه در منطقه پنجه قفل تکمیل خواهد شد.

از نتیجه مذاکرات F-16 خرسندیم/امسال مواضع نظامی خود را در کردستان عراق تکمیل می کنیم

بنا بر گزارش آناتولی ترکی، اردوغان روز دوشنبه پس از نشست هیأت دولت در کاخ ریاست جمهوری خود در بش‌تپه آنکارا با اشاره به مذاکرات ترکیه درباره خریداری F-16 با ایالات متحده گفت: «ما از نتیجه مثبت مذاکرات با هدف رفع محدودیت ها برای دریافت F-16 که مدتی است با ایالات متحده انجام می دهیم خرسندیم. من امیدوارم با رفع این محدودیت ها صنایع دفاعی ترکیه از این پس رشد سریعتری داشته باشد.»

از نتیجه مذاکرات F-16 خرسندیم/امسال مواضع نظامی خود را در کردستان عراق تکمیل می کنیم

اردوغان در ادامه سخنان خود با اشاره به تداوم عملیات فرامرزی ترکیه در خاک کردستان عراق گفت: «سازمان جدایی‌طلب (PKK) در یک منطقه باریک محدود شده است و ترکیه با استراتژی خود یعنی از میان برداشتن تروریسم در سرچشمه های آن، فعالیت PKK را محدود کرده است.»

او حمایت برخی از متحدان ترکیه از PKK و وجود برخی ساختارها در منطقه را عامل تداوم بقای آن در کردستان عراق دانست و گفت: «البته ترکیه به تمامیت ارضی و حاکمیت عراق احترام می گذارد. ما صمیمانه از مبارزه عراق علیه تروریسم با تمام وجود حمایت می کنیم. انتظار به حق ما از برادران عراقی مان این است که با محافظت از خاک عراق اجازه ندهند از آن به عنوان پایگاهی برای اقدامات تروریستی علیه کشورمان استفاده شود.»

از نتیجه مذاکرات F-16 خرسندیم/امسال مواضع نظامی خود را در کردستان عراق تکمیل می کنیم

اردوغان از تداوم عملیات علیه PKK در سال میلادی جدید و تکمیل استحکامات نظامی ترکیه در تابستان آتی در منطقه عملیاتی موسوم به «پنجه قفل» در کردستان عراق خبر داد.

اردوغان یک بار دیگر با بیان این که «ترکیه اجازه ایجاد "ترورستان" را در مرزهای جنوبی خود نخواهد داد» گفت: «ما به از میان برداشتن سران اعضای سازمان تروریستی، در هر کجا که آنها را پیدا کنیم، ادامه خواهیم داد و زیرساخت های ایجاد شده برای این منظور را نیز نابود خواهیم کرد. ما برای فرزندانمان منطقه ای امن، با ثبات و مملو از صلح به میراث خواهیم گذاشت که در آن، خارج از مرزهای ما نیز تروریسم وجود نداشته باشد.»

لازم به ذکر است که ماه گذشته پس از عملیات نیروهای PKK علیه نظامیان ترکیه در زاپ که منجر به کشته شدن 9 تن از نظامیان ترکیه در این منطقه عملیاتی و مجروح شدن 4 تن دیگر شد، اعضای کابینه رجب طیب اردوغان نشست امنیتی اضطراری تشکیل داده و در بیانیه پایانی این نشست اعلام کردند که «ترکیه اجازه تشکیل «ترورستان» را در مرز جنوبی خود نخواهد داد.»

کد خبر 2766938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha