دولت باغچه لی خطاب به CHP:
آه قلیچدار اوغلو شما را خواهد گرفت!

سرویس ترکیه - دولت باغچه لی معرفی نامزد از سوی دم پارتی برای شرکت در انتخابات شهرداری استانبول را ساختگی توصیف کرد و هدف از آن را پنهان کردن ائتلاف این حزب با CHP دانست.

به گزارش کردپرس، دولت باغچه لی رهبر حزب حرکت ملی (MHP) در سخنانی تند، معرفی نامزد از سوی حزب دموکراسی و برابری خلق ها (DEM) را توطئه ای در پشت صحنه خواند و خطاب به حزب جمهوری خواه خلق (CHP) گفت که آه کمال قلیچدار اوغلو رهبر پیشین CHP، اعضای این حزب را خواهد گرفت.

دم پارتی در پشت صحنه با CHP همدست است

باغچه لی امروز با رفتن به ساختمان مجلس ترکیه در نشست فراکسیون MHP سخنرانی کرد. او در واکنش به معرفی نامزد از سوی دم پارتی برای شرکت در انتخابات شهرداری کلان شهر استانبول، آن را توطئه و فریب از سوی دم پارتی توصیف کرد و گفت: «ترفندهای دم پارتی که در جلوی صحنه «به اصطلاح نامزد» معرفی می کند و از پشت با CHP می بندد، این بار کارساز نخواهد بود.»

ائتلاف جمهور پیروز انتخابات ماه مارس است

او گفت: «در حالی که تنها 48 روز به انتخابات 31 مارس باقی مانده است، CHP درگیر مذاکرات پیچیده ای با دم پارتی یا همان PKK برای تشکیل ائتلاف صندوق های رای شده است. غیر از این سخن از هر چیز دیگری بیهوده است. بدانید که روابط کثیف شما از چشم و وجدان آگاه مردم دور نمی ماند. این ائتلاف جمهور است که در 31 مارس پیروز انتخابات خواهد شد.»

آه قلیچدار اوغلو شما را خواهد گرفت

باغچه لی با یادآوری کنار گذاشته شدن کمال قلیچدار اوغلو از رهبری CHP گفت: «اگرچه در زمان ریاست حزب توسط جناب قلیچدار اوغلو با ایشان مخالفت می کردیم اما باید بگویم آه همکلاسی سابق من، آقای قلیچدار اوغلو شما را خواهد گرفت. آه او کسانی را که آنها را وارد سیاست کرده و آدمشان کرد و آنها به او بی وفایی کردند، خواهد گرفت.»

دولت باغچه لی وعده داد که «48 روز بعد شهرداری های از دست رفته ائتلاف حاکم یک بار دیگر چون ققنوس از خاکستر خود دوباره زاده خواهند شد و این شهرداری ها دوباره به دست ائتلاف حاکم خواهند افتاد.»

احزاب معلوم الحال توان درک مفهوم ملت ِ MHP را ندارند

رهبر ملی گرای MHP با اشاره به 55 ساله شدن حزبش گفت: «احزاب "معلوم الحال" توان درک تعریف MHP از مفهومی چون ملت و طرح MHP از مدنیت را ندارند. احزاب اپوزیسیون که توسط دشمنان ترکیه بازسازی شده اند، ارتباط خود را با ریشه های خود از دست داده اند، ناتوان و عقیم شده اند و این نشان می دهد که آنها دیگر گزینه و امیدی برای جامعه ترکیه نیستند.»

دولت باغچه لی رهبر MHP در بخشی از سخنرانی خود گفت: «CHP ای که با دم پارتی محشور شده است، به چیز بی ارزشی تبدیل شده که با استقلال و آینده ترکیه در تضاد است.»

آقای اوزل آیا دلت هوس چای "دمی" کرده است!

گفتنی است، دولت باغچه لی در این سخنرانی ضمن متهم کردن دم پارتی به توطئه و همدستی با CHP، با عبارت هایی سخیف نام «دم پارتی» را به سخره گرفت و آن را به «چای کیسه ای دم کشیده در دست رهبران CHP» تشبیه کرد. رهبر سالخورده MHP در بخشی از سخنرانی که دور از ادب و آداب سخنوری در مجلس است، از اوزگور اوزل رهبر CHP پرسید «آیا دلت هوس چای دم کشیده کرده است؟ اما این دم کشیده از آن دم کشیده ها نیست!»

دولت باغچه لی خطاب به CHP:
آه قلیچدار اوغلو شما را خواهد گرفت!

کد خبر 2766946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha