۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲
مرال دانیش بشتاش به عنوان رقیب امام اوغلو در انتخابات شهرداری استانبول معرفی شد

سرویس ترکیه - دم پارتی بشتاش و چپنی را به عنوان نامزدهای مشترک شرکت در انتخابات شهرداری ها در استانبول معرفی کرد.

به گزارش کردپرس، عایشه گل دوغان سخنگوی حزب برابری و دموکراسی خلق (DEM Parti) در یک کنفرانس مطبوعاتی در مقر این حزب مرال دانیش بشتاش نماینده ارشد دم پارتی در مجلس ترکیه و مراد چپنی نماینده سابق حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) را به عنوان نامزدهای مشترک دم پارتی برای شرکت در انتخابات شهرداری ها از حوزه کلان شهر استانبول معرفی کرد.

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، به این ترتیب مرال دانیش بشتاش به عنوان نامزد احزاب کرد در برابر اکرم امام اوغلو شهردار محبوب استانبول از حزب جمهوری خواه خلق (CHP) و مراد کوروم وزیر شهرسازی سابق و نامزد حزب عدالت و توسعه (AKP) خواهد ایستاد. 

مرال دانیش بشتاش به عنوان رقیب امام اوغلو در انتخابات شهرداری استانبول معرفی شد

دوغان در این کنفرانس خبری نامزدهای مشترک دم پارتی از حوزه های مختلف را معرفی کرد و گفت: «ما یک جنبش سیاسی بسیار قوی و با تجربه هستیم که برای برد و باخت مبارزه نمی کنیم. تصمیم ما نه ژست است و نه چالش. ما همه چیز را شفاف ارائه می‌کنیم. ما یک حزب قدرتمند هستیم که در عین قدرت در تلاش برای زیستی مسالمت آمیز با مردم است.»

مرال دانیش‌ بشتاش نامزد منتخب دم پارتی برای شرکت در انتخابات شهرداری استانبول، در اولین اظهارات خود پس از اعلام نامزدی در گفتگو با فرات «نامزدی برای شهرداری استانبول را مسئولیتی سنگین» توصیف کرد و گفت به نمایندگی از مردم برای ایفای این نقش تلاش خواهد کرد.

مرال دانیش بشتاش به عنوان رقیب امام اوغلو در انتخابات شهرداری استانبول معرفی شد

بشتاش با بیان این که استانبول یک شهر با جمعیت بالای شهروندان کُرد است، گفت: «شمار زیادی از شهروندان کرد در استانبول زندگی می کنند. این شهر شهر همزیستی میان مردم مختلف است. جدا از کردها (و ترک ها) علوی ها و اهالی دریای سیاه (لازها) نیز در این شهر زندگی می کنند. این شهر در بر گیرنده همه لایه های کشور ترکیه است.»

بشتاش با اشاره به پروپاگانداهای سیاسی اخیر در رسانه های مختلف درباره تصمیم دم پارتی برای شکست آرای اپوزیسیون گفت: «هدف ما شکست آرا نیست و تنها آرای خود را کسب می‌کنیم، برعکس آن‌ها هستند که می‌خواهند آرای ما را تقسیم کنند. ما سومین حزب کشور هستیم و در انتخابات شرکت می‌کنیم.»

مرال دانیش بشتاش به عنوان رقیب امام اوغلو در انتخابات شهرداری استانبول معرفی شد

نماینده دم پارتی در ادامه گفت: «هدف ما ایجاد دمکراسی است تا همگان در برابری و همزیستی با هم زندگی کنند. ما در تلاش برای حل مسئله‌ کرد به روشی دمکراتیک در کشور ترکیه هستیم. ما برای پیروزی و کسب موفقیت این‌جا هستیم.»

بشتاش افزود: «ما خواستار آرای تمامی استانبولی‌ها هستیم. زیرا موفقیت به دست آمده در استانبول در سراسر کشور گسترش می‌یابد و زندگی برابر برای همه برقرار می‌شود. ما می‌خواهیم استانبول توسط استانبولی‌ها اداره شود.»

کد خبر 2766893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha