تو اول به خاطر تضییع حقوق کردها عذرخواهی کن، هلپرکی کردن پیشکش!

سرویس ترکیه - مرال دانیش بشتاش در واکنش به سلام و رقص کردی مراد کوروم نامزد انتخاباتی AKP از او خواست تا به خاطر تضییع حقوق کردها از آنها عذرخواهی کند و دست از نمایش های تبلیغاتی بردارد.

به گزارش کردپرس، مرال دانیش بشتاش نامزد شهرداری استانبول از حزب دموکراسی و برابری خلق ها (DEM/دم پارتی) در واکنش به کردی حرف زدن و هلپرکی کردن مراد کوروم نامزد حزب عدالت و توسعه (AKP) از او خواست که از کردها به دلیل همه ستم هایی که از سوی دولت و حزب متبوعش به کردها شده است، عذرخواهی کند و دست از اجرای نمایش های تبلیغاتی و سیاسی بردارد. 

دو روز پیش مراد کوروم وزیر سابق شهرسازی که این روزها به عنوان نامزد ائتلاف حاکم در حال تبلیغ برای انتخابات شهرداری ها از حوزه کلان شهر استانبول است، در یکی از میتینگ های تبلیغاتی به زبان کردی به مردم سلام داد و در حالی که پوشی (دستمال) کردی بر روی شانه انداخته بود، روی صحنه هلپرکی کرد.

مرال دانیش بشتاش نامزد دم پارتی در واکنش به این رفتار کوروم گفت: «نه تنها زبان ما را به رسمیت نمی شناسند، بلکه ما را نادیده می گیرند. دولت تمام حقوق کردها را غصب می کند، بخشداری شما همین دیروز تئاتر کردی را ممنوع و لغو کرد. حالا کروم روی صحنه کردی صحبت می کند و کردی می رقصد؟ آقای کوروم ابتدا از کردهایی که حقوقشان را تضییع کرده اید، از کارگران گمشده معدن در ایلیچ، از مردمی که در سیانور غرقشان کرده اید، عذرخواهی کنید. این یک! دوم این که شما حق ندارید از زبان ما که آن را ممنوع کرده اید به عنوان ابزاری برای سیاست ورزی خود استفاده کنید. چشم مردم ما هم از این نمایش هایی که راه می اندازید پر است!».

کد خبر 2767205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha