به کسانی که زبان کردی را ممنوع کردند، رای که هیچ سلام هم ندهید

سرویس ترکیه - تولای حاتم اوغولاری رئیس مشترک دم پارتی رای دادن به نامزدهای احزاب حاکم را که زبان کردی را ممنوع اعلام کرده اند، خیانت به مردم توصیف کرد.

به گزارش کردپرس، تولای حاتم اوغولاری رئیس مشترک حزب برابری و دموکراسی خلق ها (دم پارتی)  در سخنانی کسانی را که زبان کردی را ممنوع اعلام می کنند، شایسته گرفتن رای از مردم ندانست.

حاتم اوغولاری که برای دیدار با مردم و سخنرانی به شهر قارص در کردستان ترکیه رفته بود، با اشاره به چند فرهنگی و چند مذهبی بودن شهر قارص گفت: «قارص نیز مانند دم پارتی است که در آن همه مردم با باورها و عقاید مختلف در کنار هم همزیستی می کنند. ما در اینجا هستیم تا همه مرزهایی را که برای ما کشیده اند بشکنیم.»

به کسانی که زبان کردی را ممنوع کردند، رای که هیچ سلام هم ندهید

AKP و MHP دشمن مردم کرد هستند

او با اشاره به روز جهانی زبان مادری گفت: «حزب عدالت و توسعه (AKP) شهرداری شهر قارص را به شریک کوچک خود حزب حرکت ملی (MHP) سپرد. آنها در دشمنی با مردم کردستان دست به دست هم داده اند. آنها نه تنها با کردها بلکه با همه مردم دشمنی دارند.»

حاتم اوغولاری افزود: «روز گذشته در زمانی که نمایندگان مجلس ترکیه روز زبان مادری را به زبان های مادری خود بعنی کردی، عربی، ارمنی و سریانی تبریک و به این زبان ها سخن می گفتند، نماینده ارشد MHP (نایب رئیس مجلس) میکروفون ها را خاموش کرد. این ها همینقدر که میبینید با مردم دشمن هستند. به آنها نه تنها رای ندهید بلکه آنها شایسته سلام دادن نیز نیستند. قارص این را خیلی خوب می داند.»

به کسانی که زبان کردی را ممنوع کردند، رای که هیچ سلام هم ندهید

کسانی که در کاخ هستند خبر از قیمت نام ندارند

حاتم اوغولاری با انتقاد شدید از بحران اقتصادی در ترکیه گفت: «در حالی که دولت می گوید هیچ فقیری در کشور نیست، مردم تنگدست حتی نمی توانند پای خود را به بازارهای میوه بگذارند. آنها به خوبی می دانند مردم در همه جا با تنگدستی رو به رو هستند. امروز کسانی که در کاخ (ریاست جمهوری) زندگی می کنند، انگار خبر از قیمت نان ندارند.»

رئیس مشترک دم پارتی با بیان این که معیشت مردم قارص بر پایه دامداری و کشاورزی است، گفت: «با این حال مردم قارص به دلیل هزینه بالای خوراک و انرژی انگیزه لازم برای این کار را ندارند.»

او به مردم قول داد در صورت تصدی شهرداری ها در استان های قارص، ایغدیر و اردهان سرمایه گذاری های لازم در حوزه اقتصاد صورت گرفته و سیستم تعاونی ها به اجرا در آید.

به کسانی که زبان کردی را ممنوع کردند، رای که هیچ سلام هم ندهید

مردم قارص به دم پارتی رای خواهند داد

تولای حاتم اوغولاری با اشاره به بسته شدن مراکز آموزش زبان کردی و مراکز فرهنگی و هنری کردی در زمان تصدی شهرداری ها به دست شهرداران انتصابی دولت، یک بار دیگر رای دادن به نامزدهای شهرداری احزاب حاکم را خیانت دانست. او گفت: «آیا مردم قارص به کسانی که لباس سیاست ِ خیانت به تن کرده و همه زبان ها را ممنوع اعلام می کنند، رای خواهند داد؟ البته که مردم قارص به دم پارتی رای خواهند داد و ما نیز به آنها خدمت خواهیم کرد.»

به کسانی که زبان کردی را ممنوع کردند، رای که هیچ سلام هم ندهید

کد خبر 2767318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha