برگزاری مراسم «شەوبهورەک» به مناسبت روز زبان مادری در شرناخ 

سرویس ترکیه - مراسم «شەوبهورەک» به مناسب روز جهانی زبان مادری و با حضور نمایندگان مجلس و فعالان سیاسی کرد در شرناخ برگزار شد.

به گزارش کردپرس، پلتفرم کارگر و دموکراسی شرناخ به مناسبت روز جهانی زبان مادری، مراسم «شەوبهورەک» (şevbuhêrk) را با حضور نویسندگان، نوازندگان و خوانندگان کُرد برگزار کرد.

این مراسم با حضور نوروز اویسال اصلان و ذکی ایرمز، همچنین نامزدهای مشترک انتخابات شهرداری های شرناخ، جزیر، الکه (بیت الشباب)، و مسئولان و اعضای بسیاری از سازمان های مدنی و حقوق بشری از جمله انجمن آزادی و حقوق دانان و انجمن حقوق بشر شعبه های حکاری و شرناخ و... در هتلی در مرکز شهر شرناخ برگزار شد.

سخنرانی افتتاحیه این برنامه که با یک دقیقه سکوت برای جان باختگان مبارزه برای زبان و فرهنگ کردی آغاز شد، به زبان زازایی انجام گرفت. حسین تورهانلی، یکی از اعضای اتحادیه کارگران آموزش و پرورش، در سخنانی در این برنامه به زبان کردی از زبان مردم به عنوان موطن آنها نام برد و آرزو کرد که آموزش زبان کردی در همه شهرهای آن گسترش یابد.

پس از این سخنرانی آیهان ارکمم نویسنده کُرد به داستان گویی به زبان کردی پرداخت و محمده باتو و خلیل قدر دنگبژ نوازان و خوانندگان کرد به اجرای موسیقی کردی پرداختند.

کد خبر 2767319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha