با این وضع پس بی خیال برگزاری انتخابات شویم

سرویس ترکیه - امام اوغلو در واکنش به تهدید اردوغان مبنی بر عدم خدمت رسانی به شهرهایی که به AKP رای نداده اند گفت که با این وصف باید از برگزاری انتخابات منصرف شد.

به گزارش کردپرس، اکرم امام اوغلو شهردار کلان شهر استانبول و نامزد انتخابات شهرداری ها از حزب جمهوری خواه خلق (CHP) در واکنش به تهدید به عدم خدمت رسانی به مردمی که به حزب حاکم رای ندهند، از سوی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور و رئیس حزب عدالت و توسعه (AKP)، گفت که با این وضعیت انتخابات معنای ندارد و باید از برگزاری انتخابات منصرف شد.

اردوغان در روزهای گذشته در میتنگ های خود مردم را به طور ضمنی تهدید کرده بود که در استان هایی که حزب او رای نیاورد از خدمت رسانی خبری نخواهد بود. او در میتینگ شهر زلزله زده ختای گفته بود همانگونه که دیدید در جاهایی که رای نباشد و هماهنگی میان حزب حاکم و شهرداری ها نباشد از خدمت رسانی خبری نخواهد بود.

با این وضع پس بی خیال برگزاری انتخابات شویم

به نوشته جمهوریت، اکرم امام اوغلو که در مراسم بازگشایی کاخ بولگور در استانبول شرکت می کرد، در واکنش به سخنان اخیر اردوغان، گفت: «امروز کسانی (اردوغان) هستند که دیدگاه های متفاوتی درباره نحوه خدمت رسانی در استانبول (و سایر شهرها) دارند. آنها می گویند که دولت و شهرداری ها باید از یک حزب باشند. پس با این توصیف بیایید بی خیال برگزاری انتخابات شویم.» 

امام اوغلو افزود: «اردوغان می خواهد همه چیز را به او بسپاریم، اما مهم نیست، ما داریم کم کم او را برای بازنشستگی آماده می کنیم.»

شهردار محبوب استانبول با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: «ما دموکراسی را به قوی ترین شکل ممکن به مردمی که ایمان خود را به دموکراسی از دست داده اند، یادآوری خواهیم کرد.»

کد خبر 2767573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha