تنها 3 تن از 248 نامزد AKP در کردستان ترکیه زن هستند

سرویس ترکیه - تنها 3 نام از 248 نامی که توسط حزب عدالت و توسعه به عنوان نامزد انتخابات شهرداری ها در کردستان ترکیه معرفی شده اند، را زنان تشکیل می دهند.

به گزارش کردپرس، در حالی که تنها یک ماه به انتخابات شهرداری های ترکیه باقی مانده است، احزاب مختلف نامزدهای خود را برای شرکت در این انتخابات معرفی می کنند. در میان 248 نامی که از شوی حزب عدالت و توسعه (AKP) و حزب حامی آن یعنی حزب حرکت ملی (MHP) برای شرکت در انتخابات شهرداری ها در کردستان ترکیه معرفی شده اند، تنها سه نام متعلق به زنان وجود دارد.

به نوشته مژدات جان از مزوپوتامیا، در انتخابات 2019 تنها 45 تن از 389 شهردار AKP را زنان تشکیل می دادند که به این ترتیب انتظار می رود این تعداد در انتخابات آتی کاهش چشمگیری پیدا کند.

احزاب حاکم امسال تنها سه نامزد زن یعنی فاطما شاهین را برای کلان شهر دیلوک (غازی آنتپ)، اولکو اوجال را برای ایدیر (ایغدیر) و بهیه گونری ارسلان را برای شهرستان بسمل دیاربکر معرفی کرده اند.

این در حالی است که حزب دموکراسی و برابری خلق ها (DEM/دم پارتی) با سیستم ریاست مشترک یعنی دو شهردار زن و مرد در حال آماده شدن برای شرکت در انتخابات شهرداری ها در کردستان ترکیه است. تا این لحظه تقریبا بیشتر نامزدها برای شهرهای مختلف در کردستان ترکیه و در شهرهای غربی این کشور از سوی دم پارتی معرفی شده اند. چهره های اصلی دم پارتی برای شرکت در انتخابات کلان شهرهای استانبول و آنکارا مرال دانیش بشتاش نماینده ارشد مجلس و گلتن کیشاناک سیاستمدار در بند کُرد، هستند.

کد خبر 2767126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha