مراد کوروم روی نشریه لِمان: من عاشق بخشودگی تخلفات پیمانکاران ساختمانی هستم!

سرویس ترکیه - نشریه مشهور فکاهی اجتماعی- سیاسی لِمان جلد شماره جدید خود را به مراد کوروم وزیر سابق شهرسازی اردوغان و نامزد حزب او برای انتخابات شهرداری استانبول اختصاص داد.

به گزارش کردپرس، نشریه مشهور لِمان (Leman) که اغلب به موضوعات سیاسی - اجتماعی ِ روز ترکیه می پردازد، جلد شماره اخیر خود را به تصویر مراد کوروم وزیر سابق شهرسازی کابیه رجب طیب اردوغان و نامزد حزب او برای انتخابات شهرداری استانبول اختصاص داد.

در این تصویر کاریکاتور مراد کوروم در حالی ترسیم شده که به عنوان شخصیت «مورو» در سریال مشهور سیاسی «وادی گرگ ها» به تصویر کشیده شده است. او نشسته و در مقابل او پرونده های بسیار پر حاشیه ای چون معدن طلای لیجیک، شرکت ساختمان سازی TOKİ، پروژه بخشودگی ایمار، مناطق رزرو شده، سلدا و کانال استانبول، قرار دارند.مراد کوروم نیز می گوید: «لعنت به عشقی که به این پروژه ایمار دارم...»

مراد کوروم روی نشریه لِمان: من عاشق بخشودگی تخلفات پیمانکاران ساختمانی هستم!

گفتنی است، پروژه ایمار یکی از پروژه های بخشودگی جریمه است که به پیمانکاران متخلف در مناطق زلزله خیر تعلق گرفت. بسیاری از ساختمان های ساخته شده توسط پیمان کاران مشمول این این پروژه بعد ها در زمین لرزه مهیب ششم فوریه سال 2023 تخریب شده و ساکنان آنها جان باختند. بسیاری از منتقدان دولت مراد کوروم وزیر وقت شهرسازی را به عنوان یکی از مسئولان اصلی فجایع رخ داد در زمین لرزه ششم فوریه می دانند. وزیری که اکنون به عنوان نامزد شهرداری استانبول از سوی دو حزب عدالت و توسعه (AKP) و حرکت ملی (MHP) حمایت می شود.

مراد کوروم روی نشریه لِمان: من عاشق بخشودگی تخلفات پیمانکاران ساختمانی هستم!

دو روز پیش حزب کارگر ترکیه (TİP) با تشکیل یک شکایت قضائی علیه مراد کوروم وزیر سابق محیط زیست و شهرسازی و نامزد فعلی انتخابات شهرداری ها از کلان شهر استانبول، او را مسئول جان باختن 9 کارگر معدن طلای ارزنجان و آلوده شدن مناطق حاشیه رود فرات به سم سیانید دانست.

همزمان با این اتفاق مرال دانیش بشتاش نامزد شهرداری استانبول از حزب دموکراسی و برابری خلق ها (DEM/دم پارتی) نیز در واکنش به کردی حرف زدن و هلپرکی کردن مراد کوروم نامزد AKP از او خواست که از کردها به دلیل همه ستم هایی که از سوی دولت و حزب متبوعش به کردها شده است، عذرخواهی کند و دست از اجرای نمایش های تبلیغاتی و سیاسی بردارد. 

تو اول به خاطر تضییع حقوق کردها عذرخواهی کن، هلپرکی کردن پیشکش!

کد خبر 2767320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha