تکمیل ۶ هزار واحد مسکونی برای زلزله‌زدگان دیاربکر

سرویس ترکیه - پس از زلزله ۶ فوریه، ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در دیاربکر آغاز شد که تاکنون ۶ هزار واحد تکمیل و به زلزله‌زدگان تحویل داده شده است.

به گزارش کردپرس، وزارت محیط زیست، شهرسازی و تغییرات اقلیمی اعلام کرد که تاکنون ساخت ۶ هزار واحد مسکونی در دیاربکر به پایان رسیده و هزاران خانواده در خانه‌های جدید خود مستقر شده‌اند. مراد کوروم وزیر شهرسازی در پیامی تأکید کرد که دولت به وعده‌های خود عمل کرده و این پروژه‌ها با استفاده از فناوری‌های نوین و با رعایت استانداردهای زیست‌محیطی به انجام رسیده است.

مراد کوروم، وزیر شهرسازی اعلام کرد که پس از زلزله‌های ۶ فوریه در دیاربکر، ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده و تاکنون ۶ هزار واحد تکمیل شده است. بنا بر اعلام وزارت شهرسازی روند تحویل واحدهای مسکونی که پس از زلزله ۶ فوریه در دیاربکر آغاز شده است، همچنان ادامه دارد.

تکمیل ۶ هزار واحد مسکونی برای زلزله‌زدگان دیاربکر

شرکت توسعه مسکن عمومی (TOKİ) پروژه‌ای با ۱۴ مرحله در دیاربکر با ظرفیت ۱۰ هزار و ۲۸۶ واحد مسکونی را به اجرا درآورده است. تاکنون ساخت ۶ هزار و ۴۰ واحد از این خانه‌ها تکمیل شده و ۳ هزار و ۸۳۹ خانواده در خانه‌های جدید خود مستقر شده‌اند.

کوروم ویدئویی را در حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت که در آن خانه‌های ساخته شده در دیاربکر به نمایش گذاشته شده است. او گفت: «پس از فاجعه قرن در دیاربکر، ما ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی را آغاز کردیم و ۶ هزار واحد از آن‌ها را تکمیل کرده‌ایم.»

تکمیل ۶ هزار واحد مسکونی برای زلزله‌زدگان دیاربکر

کورشاد گدیک اوغلو کارشناس ساخت و ساز شرکت TOKİ، نیز اعلام کرد که این خانه‌ها با معماری افقی مناسب و پایه‌ها با سیستم قالب تونلی ساخته شده اند. گدیک اوغلو توضیح داد که در طراحی سازگار با محیط زیست این ساختمان‌ها از سیستم انرژی خورشیدی استفاده شده و به عایق حرارتی توجه ویژه‌ای شده است.

در منطقه باغلار دیاربکر، روند ساخت و تحویل واحدهای مسکونی تکمیل شده است.

تکمیل ۶ هزار واحد مسکونی برای زلزله‌زدگان دیاربکر

منبع: بخش ترکی خبرگزاری آناتولی

ترجمه و تلخیص: کردپرس - سرویس ترکیه

کد خبر 2774778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha