حمله نژادپرستانه به کودک دستفروش سوری در متروی استانبول + فیلم

سرویس ترکیه - دو مرد نژادپرست به یک کودک دستفروش سوری که گل سر می فروخت، حمله کرده و او را زیر مشت و لگد گرفتند.

به گزارش کردپرس، در پی حمله دو مرد نژادپرست به یک کودک سوری که در متروی استانبول گل سر می‌فروخت، ویدئوی این حادثه به سرعت در شبکه‌های اجتماعی منتشر و واکنش‌های گسترده‌ای برانگیخت. به دنبال این اتفاق، مقامات قضایی ترکیه تحقیقات رسمی را درباره این حادثه آغاز کرده‌اند.

به نوشته مزوپوتامیا، در متروی استانبول در خط ینی قاپی - حاجی عثمان دو مرد نژادپرست به یک کودک سوری که در حال فروش گل‌سر بود، حمله کردند. این حادثه در 22 آگوست و در حدود ساعت 21:10 روز 28 آگوست رخ داد.

در ویدئویی که از این حادثه منتشر شده، یکی از مردان در حال فریاد زدن به کودک و زدن سیلی به او دیده می‌شود. در حالی که کودک در حال گریه و التماس است، یکی از مسافران سعی می کند، جلوی کتک زدن کودک را بگیرد.

توجه: تماشای این ویدئو ممکن است باعث آزار شما شود.

مگر تو هم سوری هستی؟

یکی از مسافران که ویدئو را با خبرگزاری مزوپوتامیا به اشتراک گذاشته است، گفت که مرد مهاجم با فریاد به فردی که تلاش می‌کرد او را از کتک زدن کودک باز دارد، گفت: «مگر تو هم سوری هستی؟ تو کی هستی؟ کارت شناسایی‌ات را نشان بده، آیا ترک هستی یا نه؟»

این شاهد عینی اعلام کرد که قصد دارد از این دو مرد شکایت کند.

آغاز تحقیقات قضائی

ویدئوی این حادثه به سرعت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و واکنش‌های بسیاری به همراه داشت. به دنبال این واکنش‌ها، مقامات قضایی ترکیه وارد عمل شدند. وزیر دادگستری ترکیه، ییلماز تونچ، اعلام کرد که در ارتباط با این حادثه، تحقیقات از سوی دادستانی عمومی استانبول آغاز شده است. او افزود که اقدامات برای شناسایی و دستگیری مظنونان در حال انجام است و تحقیقات با دقت دنبال می‌شود.

یک روز بعد از این حادثه، فرد مهاجم در چارچوب تحقیقات قضائی آغاز شده توسط دفتر دادستانی عمومی استانبول توسط تیم های پلیس بازداشت شد.

گفتنی است، خشونت علیه شهروندان خارجی به ویژه پناهجویان سوری در یک سال اخیر شدت زیادی یافته است. 

ما ماه جولای نیز به دنبال انتشار اخباری مبنی بر تجاوز یک مرد سوری به یک دختربچه، مردم در قیصریه ترکیه به خیابان ها ریخته و به خانه ها و مغازه های شهروندان سوری حمله کردند. در پی بالا گرفتن خشونت ها از سوی برخی شهروندان نژادپرست ترکیه در استان های مختلف علیه مهاجران سوری، یک نوجوان سوری در آنتالیا کارد آجین شد. در این حمله نژادپرستانه احمد خندان النایف پناهجوی نوجوان 15 ساله سوری که در ترکیه به کارگری مشغول بود، در حین راه رفتن در خیابانی در محله کوکز در آنتالیا مورد حمله سه نفر موتور سوار قرار گرفت و جان باخت.

نوجوان سوری پناهجو به ضرب چاقوی نژادپرستان کشته شد

کد خبر 2774688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha