قتل نوجوان کُرد ایزدی در آلمان توسط یک نژادپرست افراطی

سرویس عراق و اقلیم کردستان- یک نوجوان 15 ساله کُرد ایزدی در کشور آلمان، توسط یک نژادپرست آلمانی با ضربات چاقو به قتل رسیده و دو پناهجوی عرب سوری نیز به اتهام قتل یک جوان دیگر ایزدی دستگیر شدند.

به گزارش کردپرس، سایت خبری روژ نیوز گزارش داد که یک نوجوان کُرد ایزدی پناهجو و ساکن شهر سیله در ایالت نیدرساکسن آلمان، توسط یک مرد آلمانی 29 ساله مورد حمله قرار گرفته و با ضربات چاقو به قتل رسید.

بر اساس خبر این نوجوان ایزدی 15 سال سن داشته و از اهالی شنگال بوده و قتل وی در روز سه شنبه 19 فروردین / 7 آوریل روی داده است.

فرد قاتل یک نژادپرست افراطی بوده و پیشتر چندین مطلب نژادپرستانه را در حساب های شخصی خود در شبکه های اجتماعی علیه پناهجویان در آلمان منتشر کرده، اما پلیس آلمان اعلام کرده هیچ شواهدی از ارتباط این قتل با گروه های نژادپرست وجود ندارد و این قتل نیز علیه پناهجویان نبوده است.

دادستانی ایالت نیدرساکسن آلمان نیز اعلام کرده که فرد مهاجم دچار بیماری های روانی بوده و جرم وی نیز ارتباطی با تفکر نازیسم و نژادپرستی نداشته است.

از سوی دیگر یک جوان دیگر کُرد ایزدی در شهر اولدنبورگ آلمان روز پنج شنبه 21 فروردین / 9 آوریل به همان شیوه و با ضربات چاقو به قتل رسیده و پلیس این منطقه یک مرد عرب سوری و همسرش را به اتهام قتل این جوان ایزدی دستگیر کرده است.

در همین حال 12 سازمان مردمی در آلمان به حمایت از خانواده های مقتولین برخواسته و به وجود تفکرات نژادپرستی افراطی در جامعه آلمان اعتراض کرده اند.

کردهای ایزدی پس از حمله داعش به محل سکونت آنان در شنگال و قتل عام گسترده کردهای ایزدی توسط عناصر داعش از محل سکونت خود آواره شده و حدود 100 هزار تن از آنان عراق را به قصد مهاجرت به دیگر کشورها و حفظ جان خود ترک کردند.

اکنون نیز بیش از 360 هزار کُرد ایزدی در اردوگاه های آوارگان در اقلیم کردستان اسکان داده شده اند که به دلیل ویرانی شنگال و آسیب های منطقه از جنگ، قادر به بازگشت به خانه های خود نیستند.

داعش در حمله به شنگال دست به قتل عام گسترده کردهای ایزدی و ربودن هزاران تن از آنان زده هنوز از سرنوشت دست کم 2 هزار و 900 تن از ایزدی های ربوده شده توسط داعش در دست نیست.

بیشتر ایزدی های ربوده شده توسط داعش به بردگی گرفته شده و مورد خرید و فروش قرار گرفتند.

کد خبر 258757

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha